Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Direct bottelen vanuit SS Brewtech Chronical Brewmaster Edition  (gelezen 2488 keer)

Offline KooTjoo

• Vol lid
  • Land: nl
Ik ben mij de laatste dagen een beetje aan het oriŽnteren op een CCT. Nu is mijn oog gevallen op deze http://www.ssbrewtech.com/collections/fermenters/products/chronical-7-gal-fermenter-brewmaster-edition in combinatie met http://www.ssbrewtech.com/collections/ftss/products/ftss-heating-chilling-for-bme-chronical-7-14-gals. Nu lees ik dat je rechtstreeks vanuit deze CCT kunt bottelen via deze link https://ssbrewtech.zendesk.com/hc/en-us/articles/207265826-Can-I-bottle-directly-from-my-Chronical-.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie niet zo goed waarop ik de slangpilaar die wordt genoemd zou moeten aansluiten.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Tjardo

• Super lid
  • Proost!
Re: Direct bottelen vanuit SS Brewtech Chronical Brewmaster Edition
« Reactie #1 Gepost op: 21-02-2017 15:53 u »
Volgens mij heb jij ook een Grainfather toch? Ook ik ben me aan het oriŽnteren op een RVS CCT, ik vind het lastig kiezen. SS Brewtech 7 gallon vind ik eigenlijk net te klein icm een Grainfather, 14 allon net te groot, jammer dat er geen 10 gallon versie bestaat.

n.b. er schijnt binnenkort een RVS CCT van Grainfather op de markt te komen...

Offline KooTjoo

• Vol lid
« Reactie #2 Gepost op: 21-02-2017 16:02 u »
Ja klopt ik werk met de Grainfather en weet het van de CCT die zij gaan uitbrengen.

Ik hoor echter heel goede verhalen over deze CCT, daarnaast brouw ik maximaal 15 ŗ 20 liter per keer. Ik ben wel gecharmeerd van het koel- en verwarmingssysteem van de Brewtech CCT's ik heb nog een oude Wunderbar die ik mooi kan gaan gebruiken in combinatie met dit systeem. Ik heb geen ruimte voor een koelkast dus ben al langer op zoek naar een meer compact systeem.

Offline Just-Ice

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 21-02-2017 16:34 u »
Wij vergisten sinds december 2016 in een Chronical - 17 gallons (64 liter)

We hebben hier nog niet direct uit gebotteld. Denk ook niet dat we dat gaan doen aangezien we graag suikerwater toevoegen voor de hergisting op fles.

Maar wij hebben wel twee kraantjes waar Gardena koppelingen op passen aangeschaft.

https://www.hornbach.nl/shop/zoekresultaten/assortiment/KARASTO--_-%7Ckraanstuk--_-%7Cmessing--_-%7Cuitwendig

De 1/2'' past op de bier aftap, de 3/4'' op de gist aftap.

Offline KooTjoo

• Vol lid
« Reactie #4 Gepost op: 21-02-2017 16:37 u »
De 1/2'' past op de bier aftap, de 3/4'' op de gist aftap.

Ok, dan begrijp ik dus dat er schroefdraad zit in de kranen, dat is niet zo goed te zien op de foto.

Offline hansuperman

• Junior lid
  • **
  • Bier goed al goed.
« Reactie #5 Gepost op: 22-02-2017 08:26 u »
Wij bottelen ook direct vanuit de CCT, een ander merk/type welliswaar. Maar schroefdraad of niet, wij schuiven een siliconen slang met slangenklemmetje over een eenzelfde kraantje als op jouw afgebeelde CCT...:

Offline Robbert

• Junior lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 22-02-2017 09:21 u »
Ivm de messing slangkoppelingen: de brewmaster edition heeft triclamp aansluitingen,dus geen draad.

Robbert

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
« Reactie #7 Gepost op: 22-02-2017 22:47 u »
Ok, dan begrijp ik dus dat er schroefdraad zit in de kranen, dat is niet zo goed te zien op de foto.
De brewmaster heeft vlinderkleppen met tri clamp aansluiting, hier zit dus geen schroefdraad in. De standaard versie heeft 3-delige kranen met schroefdraad waar dus de gardena koppelingen in passen.

Ik bottel direct uit mijn chronical. Ik gebruik hiervoor de bovenste kraan. Ik heb de 3-delige kranen vervangen door vlinderkleppen. Hier heb ik tri-clamp hose barb voor besteld, bv deze https://m.nl.aliexpress.com/s/item/1927069539.html

Offline haicoterbeek

• -
  • Super lid
  • Brouwerij ďRamĒ
« Reactie #8 Gepost op: 18-01-2018 22:35 u »
Een late reactie en ik neem aan dat de topic starter al ruime ervaring heeft met de chronical brewmaster edition! Ik wil toevoegen dat er twee verschillende chronicals geleverd worden. De standaard edition en de brewmaster edition! De brewmaster edition wordt geleverd incl. Isolatie hoes, koelspiraal en vlinderkleppen. Om een slangpilaar aan te sluiten is een verloop van 3 naar 1,5 inch triclamp nodig. Hierop kan een slangpilaar op een 1,5 inch triclamp worden geschroefd. De standaard edition heeft kogelkranen met een 1/2 duims binnendraad waarop een slangpilaar geschroefd kan worden.

Tags: