Welk moment kan ik bier gaan lageren?

Gestart door Campertukker, 18-12-2017 19:00 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Campertukker

Goedenavond,

Ik heb mijn hobby na vele jaren weer opgepakt en ben maar eens begonnen met een Brewferm Diabolo blik.
Nu heb ik alles in een plastic gistvat gedaan met waterslot, maar ik kwam er achter dat het deksel iets kapot was.
Dus kwamen er geen belletjes in het waterslot, ik kan door de emmer wel zien dat het aan het gisten is.
Nu wil ik het bier gaan lageren zoals in de handleiding staat, maar hoe bepaal ik nu het tijdstip van overhevelen?
Het brouwsel staat nu 8 dagen.
Eerder deed ik nooit aan lageren van het bier maar ik wil het nu eens een keer proberen.
Wie heeft er goede raad?

Fermon

Citaat van: Campertukker op 18-12-2017  19:00 uGoedenavond,

Ik heb mijn hobby na vele jaren weer opgepakt en ben maar eens begonnen met een Brewferm Diabolo blik.
Nu heb ik alles in een plastic gistvat gedaan met waterslot, maar ik kwam er achter dat het deksel iets kapot was.
Dus kwamen er geen belletjes in het waterslot, ik kan door de emmer wel zien dat het aan het gisten is.
Nu wil ik het bier gaan lageren zoals in de handleiding staat, maar hoe bepaal ik nu het tijdstip van overhevelen?
Het brouwsel staat nu 8 dagen.
Eerder deed ik nooit aan lageren van het bier maar ik wil het nu eens een keer proberen.
Wie heeft er goede raad?

Lees dit verhaal maar eens, dan wordt het een en ander wel duidelijk:

http://www.hobbybrouwen.nl/artikel/lageren.html

Knobby

Ik zou sowieso niet gaan lageren in een lekke emmer, dat is gegarandeerd oxidatie.

Campertukker

Ik heb inmiddels 2 weken gelagerd in een glazen mandfles en het bier gebotteld, het staat nu 2 weken en het ziet er goed uit.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.