Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Iemand hier ervaring met MyBrewbot?  (gelezen 780 keer)

Online pippakillinova

• Senior lid
  • Land: nl
Iemand hier ervaring met MyBrewbot?
« Gepost op: 10-01-2018 19:30 u »
MyBrewbot lijkt een aardig een betaalbaar apparaatje om je vergistingsproces te kunnen volgen via wifi.
Het SG wordt echter 'geschat' door wat thermodynamische wetten los te laten op waarnemingen van twee temperatuursensors. Eentje gaat het vat in en de ander meet de omgevingstemperatuur buiten het vat.
Is er iemand die dit apparaat gebruikt, of ervaring heeft met deze manier van sg berekenen? Kan zoiets überhaupt betrouwbaar werken?

https://www.mybrewbot.com/

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Staple

• Junior lid
  • **
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Iemand hier ervaring met MyBrewbot?
« Reactie #1 Gepost op: 10-01-2018 21:39 u »
In dat geval zou ik gewoon een ispindel nemen. Die gokt een stuk minder.

Online pippakillinova

• Senior lid
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2018 21:52 u »
In dat geval zou ik gewoon een ispindel nemen. Die gokt een stuk minder.

Die heb ik vlak voordat ik deze tegen kwam dus besteld. Vooral omdat ik hou van prutsen en knutselen  :)
Maar wellicht is deze mybrewbot gaande weg te 'calibreren' zodat ik 'm kan gebruiken voor mijn andere vergistingsvaten.

Offline SanderH

• t Wort Wat!
  • Senior lid
  • Brouwen met de HERMS of de RIMS?
« Reactie #3 Gepost op: 10-01-2018 21:57 u »
Je hebt alleen maar internet wifi nodig  :weetniet: :weetniet: :weetniet:

Offline SanderH

• t Wort Wat!
  • Senior lid
  • Brouwen met de HERMS of de RIMS?
« Reactie #4 Gepost op: 10-01-2018 22:05 u »
Citaat
Benefits
By understanding how your yeast cells are reacting in the fermenter you can be much more assured in your adjustments to your beer's fermentation temperature, whether making a lager or introducing extra flavours by stressing the yeast in a Weiss Beer or Saison. You get much more control as you can see the effects of your temperature adjustments online using your mobile phine.

Nou ik ben om!

Online pippakillinova

• Senior lid
« Reactie #5 Gepost op: 10-01-2018 22:11 u »
Nou ik ben om!

Niet zo cynisch Sander!  :D
Ik snap er dus ook geen reet van.

Offline van

• Boven 10 berichten
  • *
  • herberg mediaevel on your eass.nl
« Reactie #6 Gepost op: 10-01-2018 23:02 u »
We hebben er een .maar zijn een tijdje bezig geweest met de goede wifi schakelaars te vinden! Gaan hem deze week installeren.

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #7 Gepost op: 10-01-2018 23:06 u »
Nee, ik heb er geen ervaring mee want ik heb het niet. Ik kan best zeggen dat het er leuk uit ziet (mijn hydrometer begint al zielig te kijken).
Het lijkt me een leuk speeltje voor de milenials. Die kijken constant op hun smartphone.  ;)

Online EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #8 Gepost op: 10-01-2018 23:52 u »
Gewoon met een originele TILT hydrometer (ble met raspberry pi en een beetje zelfgeschreven software):

Plaatje van een dubbele samengevoegde batch, gebrouwen op 26 en 27 december. Vervolgens in 3 dagen uitgegist.  Temperatuur begonnen op 18 °C en laten gaan tot 23°C. Belle Saison.

Online pippakillinova

• Senior lid
« Reactie #9 Gepost op: 11-01-2018 10:27 u »
Gewoon met een originele TILT hydrometer (ble met raspberry pi en een beetje zelfgeschreven software):

Plaatje van een dubbele samengevoegde batch, gebrouwen op 26 en 27 december. Vervolgens in 3 dagen uitgegist.  Temperatuur begonnen op 18 °C en laten gaan tot 23°C. Belle Saison.

Dat is interessante data. Vorige week heb ik een ISpindel besteld, waarmee ik hopelijk op een soortgelijke manier het proces kan volgen.

Tags: