Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: 2e hands keggen van Candirect  (gelezen 993 keer)

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
2e hands keggen van Candirect
« Gepost op: 08-01-2018 09:11 u »
Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de 2e hands keggen van Candirect? Ik zit er aan te denken om 3 stuks te kopen. Er staat bij dat ze gereinigd zijn en nieuwe ringen hebben. Wat zullen de handelingen zijn bij om deze klaar te krijgen? Nogmaals reinigen en ontsmetten met bijvoorbeeld Star San?

https://www.candirect.eu/navi.php?a=4396&lang=eng

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Rich

• Super lid
  • Tonight let it be Schraderbräu
Re: 2e hands keggen van candirect
« Reactie #1 Gepost op: 08-01-2018 09:16 u »
Een enorm groot nadeel met 2e hands kegs kan zijn dat het rubber als een malle afgeeft. Kunnen zo maar 30 jaar oud zijn. Heb qua levering enz geen ervaring met Candirect maar vind het wel netjes dat ze de ringen hebben vervangen; denk dat ze dan ook wel redelijk schoon zijn. Ik zou zelf rondje oxi/pbw doen voor gebruik maar wellicht dus niet 100% nodig.

Offline Henielma

• Super lid
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
« Reactie #2 Gepost op: 08-01-2018 18:50 u »
Ik heb ook een aantal tweedehands kegs van Candirect. Ze zijn inderdaad zeker niet nieuw maar daar is de prijs dan ook naar. Er kunnen deuken in zitten (onderzijde) en soms geeft het rubber in het begin even af maar dat is maar tijdelijk. Kortom een goede koop naar mijn idee. Wanneer je er zelf heen gaat (bij Venlo vlak over de grens) kan je kijken of het je aanstaat.

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 08-01-2018 19:38 u »
Ik heb 8x 2e hands kegs bij Van der Kooy gekocht. Dik tevreden. Voor gebruik schoongemaakt en de rubbers vervangen. Enkele kegs geeft het rubber inderdaad af en er zitten deuken in of stickers op. Maar ze functioneren verder prima.
Mijn plan is om enkele 19 l kegs langzaam aan te vervangen voor 9,5 l vanwege het handzamere formaat. Ook meteen handig voor splitbatch experimenten (andere gist, koudhoppen, hout etc...)

Offline Henielma

• Super lid
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
« Reactie #4 Gepost op: 08-01-2018 22:07 u »
Ik heb voornamelijk die 9,5 liter kegs en die zijn erg fijn. Tweedehands en nieuw. Die 19 liter kegs gebruik ik hoogstens 1x per jaar. Dus ik snap wat je bedoeld Brouwers.

Offline Martijn0172

• Super lid
Re: 2e hands keggen van Candirect
« Reactie #5 Gepost op: 18-01-2018 16:47 u »
De kegs gisteren binnen gekregen en vandaag goed bekeken. Ze zijn inderdaad gereinigd. Maar heel schoon ook niet, in alle kegs zat een naar chloorruikende oplossing in. de rubbers van de deskels waren niet schoon. Nu alles goed schoongemaakt en gereinigd. De kegs zelf vind ik van goede kwaliteit en anders van een krasje hier en daar niet te onderscheiden van nieuw. AL met al tevreden dus

Offline erwinl

• Vol lid
  • www.deceijser.nl
Re: 2e hands keggen van Candirect
« Reactie #6 Gepost op: 18-01-2018 20:14 u »
De kegs gisteren binnen gekregen en vandaag goed bekeken. Ze zijn inderdaad gereinigd. Maar heel schoon ook niet, in alle kegs zat een naar chloorruikende oplossing in. de rubbers van de deskels waren niet schoon. Nu alles goed schoongemaakt en gereinigd. De kegs zelf vind ik van goede kwaliteit en anders van een krasje hier en daar niet te onderscheiden van nieuw. AL met al tevreden dus

Dacht dat ze met nieuwe rubbers kwamen.

Tags: