Tap spoelen met lucht ipv CO2

Gestart door sunlight, 07-01-2018 11:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sunlight

Hallo,

Aangezien ik nog een Corneliuskeg thuis heb staan waar ik niks mee doen wil ik het volgende proberen.

Ik spoel mijn tap nu door een 10 liter Heineken fust te vullen met oxy en deze hierna door de tap te knallen met CO2.

Nu wil ik de Cornelius keg hiervoor gaan gebruiken omdat ik deze handiger kan openen en vullen. Hier wil ik dan een ventiel op maken zodat ik deze met de fietspomp op druk kan zetten. Scheelt hoop CO2 en werkt net zo goed. Zijn er mensen die hier al ooit een verloop of iets dergelijks voor gemaakt hebben? Ik zat te denken om een fietsventiel met een slangenklem in de slang te plaatsen zodat er geen schade is aan de keg maar ik hem wel onder druk kan zetten.

ejet

Zou niet weten waarom je het niet zou kunnen doen.
Ik heb een compressortje van een tientje van aliexpress daar zou het vast ook mee kunnen. Met een "carbonation cap" aansluiten op een slangetje en je bent er denk ik.

sunlight

Citaat van: ejet op 07-01-2018  12:17 uZou niet weten waarom je het niet zou kunnen doen.
Ik heb een compressortje van een tientje van aliexpress daar zou het vast ook mee kunnen. Met een "carbonation cap" aansluiten op een slangetje en je bent er denk ik.

Dat is ook een leuk dingetje die heb ik nog een liggen.

FrankOD

Of je haalt bij de action zo'n bloemenspuit met handpompje, verloopje met slang op knutselen, kun je direct je tap spoelen met Oxi uit de bloemenspuit [emoji1303]

Edit: nog beter / handiger, knutsel een ball lock aansluiting op de spuit, kun je zo overklikken.

Dund

Ik gebruik al jaren dit apparaat werkt echt heel goed.

http://www.beviclean.com/produkte/reinigungsgerate/bevi-handy-set.html

Je kan dan naast reinigingsmiddel ook sponsjes door de leidingen laten lopen waardoor er ook een mechanische reiniging is. Het is niet goedkoop maar wel het allerbeste als je je tap echt goed schoon wilt maken.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.