Help maischprobleempje

Gestart door wraffen, 07-01-2018 15:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wraffen

Tijdens het maischen is de temperatuur in het begin doorgeschoten naar zo'n 75 graden terwijl het 40 minuten op 65 graden zou moeten. Foutje mijn kant. Brouwsel weggooien of toch afmaken.
SG na een uur op 1070 moet nog spoelen met ca zelfde hoeveelheid spoelwater als maischwater.
Wat te doen

groet Wouter

Ansius


marc0871

Gewoon afmaken. Weggooien kan altijd nog.

wraffen

Dank voor de reactie. Maar het wort in wording is inmiddels in de Maas aan het zwemmen. Het SG aan het einde was 1032 en zou eigenlijk 1050 moeten zijn om een acceptabel alcoholpercentage te kunnen halen. Volgende week nogmaals proberen.

Gr Wouter

Haagse Wouter

Citaat van: wraffen op 07-01-2018  18:26 uDank voor de reactie. Maar het wort in wording is inmiddels in de Maas aan het zwemmen. Het SG aan het einde was 1032 en zou eigenlijk 1050 moeten zijn om een acceptabel alcoholpercentage te kunnen halen. Volgende week nogmaals proberen.

Gr Wouter

Dat komt misschien ook omdat je doel SG pas na het koken is.

Ansius

Evenveel spoel als maischwater vind ik veel.
Ik denk te veel.


beermenke

Niet zoveel spoelwater toevoegen maar ff meten wat het sg is van het spoelen. Je moet ook nog koken en verdampen. Desnoods iets suiker toevoegen maar weggooien is gewoon zonde. Nu heb je niks en dat zakje gist had er ook nog wel bij gekund. Vat het maar op als leerproces en succes bij een volgende keer.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.