Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Pet fles reiningen  (gelezen 438 keer)

Offline sjors86

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Pet fles reiningen
« Gepost op: 05-01-2018 22:22 u »
Ik heb sinds kort een 19 liter petfles en weet eigenlijk niet zo goed waarmee ik deze kan/mag reinigen.
Uiteraard kan ik de sulfiet en citroenzuur combinatie gebruiken, maar kan ik bijvoorbeeld ook Chemipro Caustic gebruiken, ik heb ergens gelezen dat dit niet zo goed is voor PET?
Daarnaast heb ik ook nog Trinatriumfosfaat

Ik zoek eigenlijk iets dat zowel desinfecteer als reinigt, iemand een tip wat te gebruiken bij PET?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline GerritT

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Pet fles reiningen
« Reactie #1 Gepost op: 05-01-2018 23:13 u »
Schoonmaken met afwasmiddel, warm water en een doek erin, en dan goed schudden voor een tijdje, totdat alle aanslag en troep verdwenen is. En de volgende keer met een liter of 3 aan water met sanitiser en weer goed schudden. En dat water kun je hergebruiken om in je flessen te gieten.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Pet fles reiningen
« Reactie #2 Gepost op: 06-01-2018 00:10 u »
Ik heb sinds kort een 19 liter petfles en weet eigenlijk niet zo goed waarmee ik deze kan/mag reinigen.
Uiteraard kan ik de sulfiet en citroenzuur combinatie gebruiken, maar kan ik bijvoorbeeld ook Chemipro Caustic gebruiken, ik heb ergens gelezen dat dit niet zo goed is voor PET?
Daarnaast heb ik ook nog Trinatriumfosfaat

Ik zoek eigenlijk iets dat zowel desinfecteer als reinigt, iemand een tip wat te gebruiken bij PET?

Waarschijnlijk heb je wat aan de volgende link
https://www.today.com/home/step-step-guide-how-clean-reusable-water-bottles-t76946

Tags: