Pet fles reiningen

Gestart door sjors86, 05-01-2018 22:22 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjors86

Ik heb sinds kort een 19 liter petfles en weet eigenlijk niet zo goed waarmee ik deze kan/mag reinigen.
Uiteraard kan ik de sulfiet en citroenzuur combinatie gebruiken, maar kan ik bijvoorbeeld ook Chemipro Caustic gebruiken, ik heb ergens gelezen dat dit niet zo goed is voor PET?
Daarnaast heb ik ook nog Trinatriumfosfaat

Ik zoek eigenlijk iets dat zowel desinfecteer als reinigt, iemand een tip wat te gebruiken bij PET?

GerritT

Schoonmaken met afwasmiddel, warm water en een doek erin, en dan goed schudden voor een tijdje, totdat alle aanslag en troep verdwenen is. En de volgende keer met een liter of 3 aan water met sanitiser en weer goed schudden. En dat water kun je hergebruiken om in je flessen te gieten.

Jacques

Citaat van: sjors86 op 05-01-2018  22:22 uIk heb sinds kort een 19 liter petfles en weet eigenlijk niet zo goed waarmee ik deze kan/mag reinigen.
Uiteraard kan ik de sulfiet en citroenzuur combinatie gebruiken, maar kan ik bijvoorbeeld ook Chemipro Caustic gebruiken, ik heb ergens gelezen dat dit niet zo goed is voor PET?
Daarnaast heb ik ook nog Trinatriumfosfaat

Ik zoek eigenlijk iets dat zowel desinfecteer als reinigt, iemand een tip wat te gebruiken bij PET?

Waarschijnlijk heb je wat aan de volgende link
https://www.today.com/home/step-step-guide-how-clean-reusable-water-bottles-t76946

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.