Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Heeft iemand een recept met Summit of Mount Hood?  (gelezen 646 keer)

Offline Kassie

• Junior lid
  • **
  • Land: 00
  • eentje met de jas aan
Heeft iemand een recept met Summit of Mount Hood?
« Gepost op: 05-01-2018 14:59 u »
Hoi,

Ik heb zomaar een maar zakken hop gekocht. Gisteren een Black Ipa gebrouwen met Columbus en Simcoe.
Heb nu nog liggen een zak Summit en Simcoe.

Ik heb tot nu toe 3 brouwsels gemaakt, met allemaal best veel Hop. Een IPA een soor Houblon Chouffe en dus een Black Ipa. Volgende week kan ik pas de eeste fles proeven. Dus of het allemaal gelukt is weet ik niet  :o

Mijn 4e bier moet een iets minder hoppig geval worden. Nog wel redelijke hopsmaak. Maar niet dat het heel heftig is. Licht van kleur ook. Heeft iemand een goed recept dat ik met die Hoppen kan maken? Of een linkje naar een recept wat al op de pagina staat is ook goed.
Ik heb al een beetje gezocht op de site maar vind niet veel met deze hoppen. Wellicht bruikbaar als vervanger van andere hoppen? Ik houd ook wel van toeoegingen zoals citrusschillen en zo.

Alvast dank!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Fermon

• Super lid
  • Land: nl
Re: Heeft iemand een recept met Summit of Mount Hood?
« Reactie #1 Gepost op: 05-01-2018 19:40 u »
http://www.brew365.com/hop_substitution_chart.php

http://www.homebrewstuff.com/hop-profiles

Waarschijnlijk kan je hier wel wat info uit halen.
En mijn advies is gewoon proberen.

Tags: