Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Koudhoppen in conisch fermentatievat  (gelezen 512 keer)

Offline Mats

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Koudhoppen in conisch fermentatievat
« Gepost op: 04-01-2018 14:08 u »
Ik ga voor het eerst koudhoppen (of dry hoppen). Nu zie ik mensen dit online zowel in hopzakjes doen als los in het vat.

Mijn bier staat momenteel in een BrewTech Chronical Fermeter en ik vroeg me af, wat is beter. Ik ben zelf wellicht bang dat als ik de hop pellets er los ingooi, deze allemaal in de cone zakken en daardoor weinig contact hebben met het jongbier.

Wat adviseren jullie, in een hopzakje of los er in gooien?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline ashaworunner

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Koudhoppen in conisch fermentatievat
« Reactie #1 Gepost op: 04-01-2018 14:14 u »
Ik ga voor het eerst koudhoppen (of dry hoppen). Nu zie ik mensen dit online zowel in hopzakjes doen als los in het vat.

Mijn bier staat momenteel in een BrewTech Chronical Fermeter en ik vroeg me af, wat is beter. Ik ben zelf wellicht bang dat als ik de hop pellets er los ingooi, deze allemaal in de cone zakken en daardoor weinig contact hebben met het jongbier.

Wat adviseren jullie, in een hopzakje of los er in gooien?
Met een visdraadje midden tank vasthaken in zak verzwaard met knikkers...

Offline breda82

• Senior lid
  • Land: 00
  • Just experiment
Koudhoppen in conisch fermentatievat
« Reactie #2 Gepost op: 04-01-2018 15:55 u »
Ik heb dan geen conisch vat maar bij mij gaan de pellets er gewoon los in. Het drijft een tijdje en dan zakt het uit, dan kan ik zo alles netjes overhevelen. Volgens mij is het wel makkelijk juist met een conisch vat dat je het sediment mooi kunt aftappen later voor een 2e dryhop ronde.  Volgens mij heb je meer contact bij los als in een hopsok.

Tags: