Giststarter vraagje

Gestart door Martijn0172, 03-01-2018 12:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn0172

Toch maar weer eens een giststarter vraagje  ::)

Vorige week heb ik ± 80 ml  XL 3522 slurry bewaard en gisteren avond laat opgekweekt in 1,5 L giststarter. De slurry was vrij dik, maar liep zonder veel problemen uit het potje Dit is de eerste keer dat ik slurry opkweek. Normaal doe ik een nieuwe verpakking en laat ik dit 24 uur staat op de roerder, laten uitzakken en verdubbel dan 2 tot 3 keer. Nu is de starter al binnen 15 uur al helemaal koffie verkeerd kleur. En nu ik het laat uitzakken zie ik twee lagen in de slurry, een donkere laag en een lichte laag. Gezien mijn BrouwHulp laptop defect is heb ik met mr malty het een en ander proberen uit te rekenen maar ik snap niet helemaal wat de bedoeling is volgens mij. Als ik kies voor slurry dan bedoelen ze het volgens mij dat ik de slurry direct ent? Ik wil morgen de giststarter opstarten met 2,5 L en mogelijk daarna met 4 liter. Ik wil 45 liter gaan brouwen met een start SG van rond de 1080. Zou dit denken jullie voldoende zijn?

Martijn0172

BrouwHulp aan de praat gekregen. Volgens BrouwHulp moet het met een tweetraps starten van nu 1,5 L en hierna 3 L goed komen

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.