Het is jammer dat de BYO artikelen tegenwoordig achter de betaalmuur zitten, want die geven vaak wel goede met betrekking tot de meeste stijlen waaronder dus de dry stout. Was anders goed leesvoer voor je geweest.
Mijn voornaamste commentaar is het aandeel donkere mout. +20% is heel veel. Om een idee te geven, guiness is een van de meer gebrande stouts van de traditionele dry stouts, deze gebruikt 10% geroosterde gerst. Het bier heeft een lager begin sg waardoor het totale aandeel lager is. Ik zou meer richting de 10% gaan zitten je bier drinkbaar te houden. Ik zou ook de combi donkere mouten beperken. Wat gaat een chocolade ontbitterd toevoegen tov de choco mout van swaen?
Traditioneel zit er geen aromahop in de stijl, maar het kan leuk combineren. En je verhaal van je aromahop en dubbelhop kan ik niet volgen, het zal wel aan mij liggen

. Probeer niet te moeilijk te doen zou ik zeggen. Een dry stout is geen complex bier dus probeer hem niet complex te maken, dan krijg je vaak de lekkerste bier met meer dan genoeg complexiteit