Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Het appelsap smaakte zoet met wat zuur op de achtergrond, dat de cider zo zuur was is niet direct het probleem en ook opgelost met de neerslag kalk. Het probleem is vooral dat de vergisting nu stil is gevallen (misschien wel door de hoge zuurgraad) terwijl ik een gist heb gebruik voor droge cider. Ik vraag me nu af wat de beste stap is om de vergisting weer opgang te krijgen. Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar en ben er ook niet helemaal zeker van) dat fruitsuikers helemaal vergistbaar zijn. Daarom vind ik het raar dat de cider niet verder doorgist na een SG van 1.026. Ook ben ik bang dat de cider niet hergist als ik deze bottel en er dus geen koolzuur in komt.