Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Aankooptips CO2 fles + drukregelaar  (gelezen 3760 keer)

Offline Fruitbiertje

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Aankooptips CO2 fles + drukregelaar
« Gepost op: 24-01-2018 13:15 u »
Door de aanschaf van Chinese 5 liter vaatjes, een fermentasaurus, en een beergun, lijkt het mij handig om nu ook maar een CO2 fles en drukregelaar aan te schaffen.

Via aliexpress had ik al een drukregelaar besteld met de 11/11 actie, maar die kon toen toch niet leveren. Jammer want deze kosten toen nog geen 20 euro.
In de recensies stond wel dat sommige mensen wel last hadden van het feit dat de regelaar niet op de fles pasten, dus ben achteraf wel blij dat het niet door is gegaan.
Ook hier op het forum gelezen dat de kwaliteit toch slecht kan zijn van de drukregelaar. ( alle waar naar zijn geld natuurlijk ) maar misschien heb leden hier juist wel goede ervaringen met chinees spul

De goedkoopste keuze waar ik nu op uitkom is een CO2 fles van 2 kg van candirect voor 60 euro en een drukregulator voor 56 euro ( https://www.candirect.eu/Druckminderer-Bier-bis-3-bar-2-Ausgaenge-fuer-2-Faesser-2-Manometer-fuer-Flascheninhalt-und-Arbeitsdruck )

Is deze drukregelaar aan te raden? Lijkt mij wel handig met 2 aansluitingen, al kan je deze aansluiting ook los kopen dus waarschijnlijk ook wel op meerdere regelaars zetten.

Nu heb ik al wel meerdere keren gelezen dat Duitse flessen hier niet gevuld kunnen worden, geldt dit ook voor deze flessen dan?
Ook zit ik met de verzendkosten. Op de site staan dat je boven de 120 euro, maar 4 euro verzendkosten betaald, maar als ik de verzendkosten laat schatten dan zegt de site nog 22 euro.

Door die verzendkosten wordt het weer goedkoper hier in Almere te kopen.

Misschien heeft iemand hier op het forum nog goede adressen voor de aanschaf van CO2 materiaal, of zelf nog wat over liggen.

Alle tips over materiaal is welkom.

Alvast bij voorbaat dank.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Ooievaars zijn best wel mooi
Re: Aankooptips CO2 fles + drukregelaar
« Reactie #1 Gepost op: 24-01-2018 13:18 u »
De goedkoopste keuze waar ik nu op uitkom is een CO2 fles van 2 kg van candirect voor 60 euro en een drukregulator voor 56 euro ( https://www.candirect.eu/Druckminderer-Bier-bis-3-bar-2-Ausgaenge-fuer-2-Faesser-2-Manometer-fuer-Flascheninhalt-und-Arbeitsdruck )

Ook zit ik met de verzendkosten. Op de site staan dat je boven de 120 euro, maar 4 euro verzendkosten betaald, maar als ik de verzendkosten laat schatten dan zegt de site nog 22 euro

Ik denk dat ik zie waarom  >:D.

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Brouwerij de 12 Stuyvers
« Reactie #2 Gepost op: 24-01-2018 13:20 u »
Deze flessen hier in Nederland verkocht onder andere bij aqauria speciaal zaken. Ik heb een dergelijke fles ook aangekocht, na een tip van Rich ben ik er achgter dat ze zelfs in mijn eigen dorp gevuld kunnen worden. Ik heb hier in de regio rond gebeld naar slijterijen voor 'statiegeldflessen' maar kwam deze niet tegen. Deze regelaar heb ik zelf ook, en de paar keer dat ik deze gebruikt heb werkt de regelaar prima.

De hoge verzendkosten komen door het gewicht van de fles

Offline Rich

• Super lid
  • Tonight let it be Schraderbräu
« Reactie #3 Gepost op: 24-01-2018 13:24 u »
Brouwmarkt Braumarkt heeft overigens een ruilsysteem voor CO2-flessen, € 14,95 + een lege fles is een volle (andere) fles retour.

Offline Dirtbag

• Super lid
  • Syntax error!
« Reactie #4 Gepost op: 24-01-2018 13:26 u »
Ik gebruik een CO2 manifold die ik in mijn koelkast heb geplaatst. Hierdoor heb ik de CO2 fles buiten de koelkast staan en maar 1 slang die de koelkast in gaat.
https://nl.aliexpress.com/item/Homebrew-4-way-CO2-gas-manifold-distributor-1-4-inlet-outlet-fittings-W-check-valves/32810240051.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.YS9QpF

Verder heb ik bij de www.devisvoerwinkel.nl gekocht, inclusief verzending kost dat op dit moment 74 euro

db

Offline Fruitbiertje

• Junior lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 25-01-2018 00:09 u »
Ik denk dat ik zie waarom  >:D.
Echt super bedankt voor je bijdrage ^-^

Deze flessen hier in Nederland verkocht onder andere bij aqauria speciaal zaken. Ik heb een dergelijke fles ook aangekocht, na een tip van Rich ben ik er achgter dat ze zelfs in mijn eigen dorp gevuld kunnen worden. Ik heb hier in de regio rond gebeld naar slijterijen voor 'statiegeldflessen' maar kwam deze niet tegen. Deze regelaar heb ik zelf ook, en de paar keer dat ik deze gebruikt heb werkt de regelaar prima.

De hoge verzendkosten komen door het gewicht van de fles

Weet dat er hier ook flessen worden verkocht en gevuld, maar eigenlijk altijd zijn deze duurder dan candirect of de bekende winkels voor brouwbenodigdheden in Nederland.
In Almere betaal je 65 euro, en dit is de goedkoopste die ik heb kunnen vinden.
Zeker als ze natuurlijk gratis verzenden boven de 70 euro. ( ja Haagse Wout doe er dan nog zeker 5 euro aan spullen bij )
Regelaar is na candirect ook goedkoopst in Almere, maar wel 15 euro duurder dan Duitsland.
Wel mooi om te horen dat hij jouw goed bevalt.
De hoge verzendkosten zouden boven de 120 euro omlaag gaan, maar zie dat niet aan mijn bestelling. Misschien dat iemand hier wel ervaring mee heeft bij een eerdere bestelling.

Brouwmarkt Braumarkt heeft overigens een ruilsysteem voor CO2-flessen, € 14,95 + een lege fles is een volle (andere) fles retour.

Dit had ik inderdaad ook gezien op hun site.
Vraag mij alleen wel af hoe het dan met de verzendkosten zit.
Neem aan dat je sowieso zelf verzendkosten betaald naar Almere toe, en misschien terug ook wel als je onder de 70 euro blijft.
Komt nog bij dat je wel een tijdje geen fles hebt dan als dat je enige fles is.
Denk dat het dan sneller en voordeliger is als je langs een aquarium speciaal zaak gaat??

Ik gebruik een CO2 manifold die ik in mijn koelkast heb geplaatst. Hierdoor heb ik de CO2 fles buiten de koelkast staan en maar 1 slang die de koelkast in gaat.
https://nl.aliexpress.com/item/Homebrew-4-way-CO2-gas-manifold-distributor-1-4-inlet-outlet-fittings-W-check-valves/32810240051.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.YS9QpF

Verder heb ik bij de www.devisvoerwinkel.nl gekocht, inclusief verzending kost dat op dit moment 74 euro

db

Op dit moment heb ik nog maar 2 kegjes van 5 ltr.
Is wel de bedoeling in de toekomst soda keg aan te schaffen, en dan zou zo'n manifold zeker van pas komen. Zou nu wel de regulator met een enkele aansluiting kunnen kopen, en dan inderdaad alvast zo'n manifold.
Hoop dat er nog meer mensen met ervaringen en advies komen.

Offline freelive

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #6 Gepost op: 25-01-2018 09:46 u »
Ik laat altijd vullen voorne gas
moezelweg 160 bij rozenburg
je kan er op wachten
2 kg  10 eur

Offline Rich

• Super lid
« Reactie #7 Gepost op: 25-01-2018 09:58 u »
Als ik hem hier wil laten vullen moet de fles koud zijn, ze leggen hem daar in de vriezer. Als ik er op wil wachten heb ik mooi even de tijd om een uurtje visjes te kijken :) Heb je hier geen zin in kan je de fles natuurlijk ook brengen en een dag laten ophalen.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
« Reactie #8 Gepost op: 25-01-2018 19:28 u »
Echt super bedankt voor je bijdrage ^-^

Haha sorry, ik weet voor de rest er niets over. Dit is het enige wat ik zag  :huilen:.

Heb nog even op de site gekeken. Die gratis verzendkosten boven de 120 euro geld alleen voor binnenlands versturen staat er.
Daarom krijg je die 22 euro automatisch ongeacht hoe hoog je het bedrag maakt.

Wellicht is er een optie binnen je informele circuit.
Doen ze het ook niet bij slijters wellicht? Of mss een bevriende café eigenaar?

Offline Martijn0172

• Super lid
« Reactie #9 Gepost op: 25-01-2018 19:52 u »
Als ik hem hier wil laten vullen moet de fles koud zijn, ze leggen hem daar in de vriezer. Als ik er op wil wachten heb ik mooi even de tijd om een uurtje visjes te kijken :) Heb je hier geen zin in kan je de fles natuurlijk ook brengen en een dag laten ophalen.

Wat kost het vullen eigenlijk bij Verloop?

Offline Sander van Dijk

• Super lid
  • Als je je glas op z'n kop houdt... is tie leeg!
« Reactie #10 Gepost op: 25-01-2018 20:23 u »
Ik heb gewoon een Heineken statiegeld CO2 fles bij de slijter gehaald. Je betaalt dan eenmalig € 120,- statiegeld (krijg je dus weer terug bij inleveren), maar je kunt dan wel makkelijk een lege voor een volle fles omruilen, waarbij je alleen voor de vulling betaald. Ik heb van de week een 10 kg fles gehaald waar ik maar € 32,50 voor de vulling hoefde te betalen.

Niet elke slijter kan dit aanbieden, je moet er ééntje hebben die ook tapspullen e.d. verhuurt en die hebben vaak ook koolzuurflessen. Ik had hiervoor een 6 kg fles en dat vond ik eigenlijk een handiger formaat, maar die hadden ze niet, dus heb ik de 6 kg fles maar omgeruild voor een 10 kg versie.

Offline Fruitbiertje

• Junior lid
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 27-01-2018 11:21 u »

Heb nog even op de site gekeken. Die gratis verzendkosten boven de 120 euro geld alleen voor binnenlands versturen staat er.
Daarom krijg je die 22 euro automatisch ongeacht hoe hoog je het bedrag maakt.

Gratis verzenden is inderdaad alleen voor Duitsland, maar er staat daarnaast wel een vlag van Nederland met 3,99 verzenden bij 120 euro besteding.
Maar weet nu nog steeds niet of die Duitse fles hier gevuld kan worden.
Denk dat ik gewoon maar iets meer betaal, en voor zekerheid ga

Ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik laat altijd vullen voorne gas
moezelweg 160 bij rozenburg
je kan er op wachten
2 kg  10 eur

10 euro voor 2 kg is niet duur.
Zit wel een half uur rijden van mij vandaag, maar weet nu dan in ieder geval een goedkoop adresje. Bedankt

Ik heb gewoon een Heineken statiegeld CO2 fles bij de slijter gehaald. Je betaalt dan eenmalig € 120,- statiegeld (krijg je dus weer terug bij inleveren), maar je kunt dan wel makkelijk een lege voor een volle fles omruilen, waarbij je alleen voor de vulling betaald. Ik heb van de week een 10 kg fles gehaald waar ik maar € 32,50 voor de vulling hoefde te betalen.

Ik had hiervoor een 6 kg fles en dat vond ik eigenlijk een handiger formaat, maar die hadden ze niet, dus heb ik de 6 kg fles maar omgeruild voor een 10 kg versie.

Zoals ik het nu lees op de site van braumarkt, en homebrewshop bijvoorbeeld, koop je een fles voor 60 of 65, en kan je deze ook wel online omruilen.
Neem aan dat er ook statiegeld of iets op de fles zit, en als je hem dus ergens inlevert, dat je hier nog iets voor terugkrijgt.
Mocht dit toch niet zo zijn, dan ben je in het ergste geval 6 euro per jaar voor de fles kwijt.
6 of 10 kg vind ik echt te groot. 2 kg lijkt mij een mooi maatje. 500 gram lijkt mij weer te klein, en is ook onvoordeliger met vullen.
2 kg is inderdaad ook onvoordeliger dan 6 of 10 kg, maar het zij zo.

Offline Rich

• Super lid
« Reactie #12 Gepost op: 27-01-2018 13:06 u »

Ik heb het proberen op te zoeken maar kan het bonnetje niet vinden, ik dacht ergens tussen de € 15 en 20. Ik heb aan mijn afschrift te zien € 38 afgerekend maar had nog wat andere kleine dingetjes erbij. Ze krijgen hem overigens niet helemaal strak weer vol, ik dacht iets van 1.8 kg of zo. Het zal wel goedkoper kunnen maar op deze manier geen verzend- of benzinekosten.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
« Reactie #13 Gepost op: 27-01-2018 14:00 u »
Gratis verzenden is inderdaad alleen voor Duitsland, maar er staat daarnaast wel een vlag van Nederland met 3,99 verzenden bij 120 euro besteding.
Maar weet nu nog steeds niet of die Duitse fles hier gevuld kan worden.
Denk dat ik gewoon maar iets meer betaal, en voor zekerheid ga

https://www.candirect.eu/Shipping-costs

Alleen als je pakket licht is.

Tags: