Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hallo allemaal, hier Raymond  (gelezen 1184 keer)

Offline ray81

• Vol lid
  • Land: nl
  • Proost!
Hallo allemaal, hier Raymond
« Gepost op: 19-12-2017 13:37 u »
Hoi allemaal

Hier Raymond. Woon in Zoetermeer met vrouw en 2 zoons. Ben bijna 37 jaartjes oud.
Naast mijn hobby als handballer, ben ik vorig jaar met een goedkoop setje begonnen met zelfbierbrouwen (uit blik). Dit jaar wil ik mijn apparatuur wat uitbreiden.

Zo ben ik de laatste weken bezig geweest om een koelkast om te bouwen. Omdat ik elektrotechniek gestudeerd heb en inmiddels programmeur ben, heb ik dit met een Raspberry Pi gedaan. Voornamelijk omdat je dan alles op kan slaan en vanaf afstand alles kan uitlezen/foutmeldingen kan ontvangen/etc. Eigenlijk een zelf gemaakte BrewPi dus...

De koelkast is waarschijnlijk af, maar moet nog wel getest worden. De bedoeling is dat er 2 emmers in passen, maar dan moet ik nog wel iets met de watersloten doen; daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Raspberry Pi en Arduino zijn overigens een andere hobby van me, dus mocht je daar vragen over hebben, dan is de kans groot dat ik je kan helpen. Schroom niet om het te vragen, ik vind het leuk ;)!

Ik ga volgende week betere emmers en een hevel kopen en dan ga ik eens rustig nadenken over  moutbrouwen, maar voorlopig ligt dat nog even buiten budget.

Ik hou vooral van Belgisch blond bier, waarbij de tripel vaak mijn favoriet is. Zelf heb ik nu een tripel en een zwaar blondje gebrouwen en heb nog een tripel klaar liggen. Maar eerst de nieuwe emmers dus :-).

Oja en dan is het gebruikelijk om af te sluiten met iets van groetjes of zo, dus bij deze: groetjes!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: hallo allemaal
« Reactie #1 Gepost op: 19-12-2017 15:21 u »
Welkom! Programmeurs en techneuten zijn altijd meer dan welkom :)

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hätt noch emmer joot jejange.
« Reactie #2 Gepost op: 19-12-2017 17:10 u »
Welkom! Programmeurs en techneuten zijn altijd meer dan welkom :)
En bedankt.  ;)

Online tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #3 Gepost op: 19-12-2017 17:17 u »
En bedankt.  ;)

Knutselaars en vriendelijk volk natuurlijk ook :D

Offline BLUB