Hallo allemaal, hier Raymond

Gestart door ray81, 19-12-2017 13:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ray81

Hoi allemaal

Hier Raymond. Woon in Zoetermeer met vrouw en 2 zoons. Ben bijna 37 jaartjes oud.
Naast mijn hobby als handballer, ben ik vorig jaar met een goedkoop setje begonnen met zelfbierbrouwen (uit blik). Dit jaar wil ik mijn apparatuur wat uitbreiden.

Zo ben ik de laatste weken bezig geweest om een koelkast om te bouwen. Omdat ik elektrotechniek gestudeerd heb en inmiddels programmeur ben, heb ik dit met een Raspberry Pi gedaan. Voornamelijk omdat je dan alles op kan slaan en vanaf afstand alles kan uitlezen/foutmeldingen kan ontvangen/etc. Eigenlijk een zelf gemaakte BrewPi dus...

De koelkast is waarschijnlijk af, maar moet nog wel getest worden. De bedoeling is dat er 2 emmers in passen, maar dan moet ik nog wel iets met de watersloten doen; daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Raspberry Pi en Arduino zijn overigens een andere hobby van me, dus mocht je daar vragen over hebben, dan is de kans groot dat ik je kan helpen. Schroom niet om het te vragen, ik vind het leuk ;)!

Ik ga volgende week betere emmers en een hevel kopen en dan ga ik eens rustig nadenken over  moutbrouwen, maar voorlopig ligt dat nog even buiten budget.

Ik hou vooral van Belgisch blond bier, waarbij de tripel vaak mijn favoriet is. Zelf heb ik nu een tripel en een zwaar blondje gebrouwen en heb nog een tripel klaar liggen. Maar eerst de nieuwe emmers dus :-).

Oja en dan is het gebruikelijk om af te sluiten met iets van groetjes of zo, dus bij deze: groetjes!

tdp

Welkom! Programmeurs en techneuten zijn altijd meer dan welkom :)

Eric v B

Citaat van: tdp op 19-12-2017  15:21 uWelkom! Programmeurs en techneuten zijn altijd meer dan welkom :)
En bedankt.  ;)

tdp

Citaat van: Eric v B op 19-12-2017  17:10 uEn bedankt.  ;)

Knutselaars en vriendelijk volk natuurlijk ook :D

BLUB

En natuurlijk hobbybrouwers  :brouwen:

ray81

Haha bedankt voor dit warme welkom :-)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.