Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Biervat openen  (gelezen 5772 keer)

Offline MGT

• Eerste berichten geplaatst
  • *
Biervat openen
« Gepost op: 09-04-2009 10:28 u »
Beste brouwers,

Ziehier mijn eerste vraagje aan dit forum.
Ik heb 2 vaten op de kop kunnen tikken die ik opnieuw wil vullen met...bier.
Het gaat om een Micromatic SK184-2 sluiting.
Ik heb een aantal tips gevonden hier op dit forum en elders, maar geen van allen lijken te lukken voor dit type afsluiters.

Ik ben er ondertussen wel in geslaagd de platte ring los te draaien maar blijkbaar zit aan de buitenkant van de ring een beveiliging waardoor ik deze niet uit het vat krijg. De stijgbuis heb ik in het vat geduwd en zit los van de buitenste ring.

Hebben jullie suggesties of één of andere link die mij opweg kan helpen ?

Alvast bedankt voor jullie  reactie.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

oranjeboombiertje

• Gast
Re: Biervat openen
« Reactie #1 Gepost op: 09-04-2009 10:37 u »
Dat binnenste metalen stuk moet je met een tang beetpakken en linksom draaien. Als je dat doet komt dit los van die buitenste platte ring. Dan kan je eerst die buitenste ring er uit halen en dan de tapstang.

Je kan dan, als je ze er uit hebt, meteen die weerhaak er af knippen met een tang. Dat is de volgende keer een stuk makkelijker openen.

:degroeten:
Wesley

Offline MGT

• *
« Reactie #2 Gepost op: 09-04-2009 15:30 u »
Daarnet eens geprobeerd... vatje open in 10 seconden!

Bedankt !

Offline jeroentjecross

• Vol lid
  • Land: nl
  • brouwerij het 58e genot
« Reactie #3 Gepost op: 12-04-2009 21:58 u »
Wat voor vaatjes zijn het en hoeveel liter?

Offline MGT

• *
« Reactie #4 Gepost op: 14-04-2009 11:06 u »
De kleur heeft misschien al iets verraden. Het zijn hoge smalle Palmvaten van 20 liter.

Offline jeroentjecross

• Vol lid
« Reactie #5 Gepost op: 14-04-2009 14:20 u »
Ik dacht even dat het een 10 liter vaatje was. Ik heb bij onze oosterburen namelijk een keer groene 10 liter vaatjes met schuifkoppeling gezien maar daar zat iets te veel statie geld op en ze hadden toen geen lege vaatjes staan. Nu heb ik hoofdzakelijk 20 liter vaatjes van jupiler met een zelfde schuifkoppeling maar een 10 liter vat trek je iets makkelijker open.

oranjeboombiertje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 14-04-2009 16:22 u »
Gewoon 10 liter Heineken vaten gebruiken, dat is het gemakkelijkste.

Offline jeroentjecross

• Vol lid
« Reactie #7 Gepost op: 14-04-2009 16:32 u »
Met vaatjes met steek koppeling heb ik al veel te veel geworsteld die komen er bij mij niet meer in. Ik hou het lekker bij de schuifkoppeling. In Duitsland heb ik bij een brouwerij hele mooie 10 liter vaatjes gezien. Deze waren met hout bekleed alleen was het statiegeld iets van 100 euro.

oranjeboombiertje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 14-04-2009 18:39 u »
Hoe kan je nou met die Heineken fusten worstelen? Die zijn zo makkelijk, veel makkelijker dan schuifkoppelingen eigenlijk. Ook statiegeld is maar 15 euro/vat.

:degroeten:
Wesley

Tags: