7 deugden zout&moedig met zurige stallucht en smaak?

Gestart door Edwin brouwt, 24-12-2017 10:19 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwin brouwt

Gisteren een flesjes stout & moedig gekocht (7 deugden) omdat ik zelf een stout heb gebrouwen (en dan vind ik het altijd wel leuk om dezelfde stijl te proeven).

Maar die vond ik ongelofelijk smerig! De geur van stal (poepig, jawel), zuur en geen enkele overeenkomst met wat een stout zou moeten zijn.

Is dit de smaak zoals het hoort te zijn (ze schrijven zelf dat ze "moedig" bier maken, of was er gewoon iets met dit flesje (besmetting?). De tht was ergens in 2018.


Martijn0172

Ik ben niet een echte stout drinker maar heb deze nu een paar keer gekocht en vind deze best lekker en herken de smaakomschrijving niet. Wellicht een infectie?

RienP

Klinkt als een infectie. Een stout hoort niet muf te zijn.

chthon


Edwin brouwt


Jacques

Citaat van: chthon op 24-12-2017  12:16 uContaminatie, geen infectie.


http://www.encyclo.nl/begrip/contaminatie

Ik denk niet dat jij de betekenis bedoelt van woorden of uitdrukkingen door elkaar halen. Zoals duur kosten, wegdeponeren. enz.
De andere betekenis is bevlekken, bezoedelen, verontreiniging, besmetting, infectie...

Oscar

Citaat van: EdwinBrouwt op 24-12-2017  12:32 uDank! Terug naar de bierwinkel dus  :P

Nee! Even een berichtje naar de brouwerij, de winkel kan hier niets aan doen. ;)

Oscar

Citaat van: Jacques op 24-12-2017  13:56 uhttp://www.encyclo.nl/begrip/contaminatie

Ik denk niet dat jij de betekenis bedoelt van woorden of uitdrukkingen door elkaar halen. Zoals duur kosten, wegdeponeren. enz.
De andere betekenis is bevlekken, bezoedelen, verontreiniging, besmetting, infectie...



contaminatie

• [medisch] verontreiniging of besmetting met chemische stof of bacterie. • [taalkunde] onjuiste samenvoeging van twee woorden.


chthon

Nog nooit geweten dat 'contaminatie' ook een taalkundige betekenis had.

Edwin brouwt

Citaat van: Oscar op 24-12-2017  13:59 uNee! Even een berichtje naar de brouwerij, de winkel kan hier niets aan doen. ;)

Als ik een tv koop van Sony en die is niet goed, ga ik terug naar de winkel, niet naar Sony...

(Ben al terug geweest naar de winkel: zij waren blij met het commentaar en nemen contact op als er meer flesjes niet goed blijken)

TymonK

Ik zou in dit geval altijd contact opnemen met de brouwerij. Tenzij je een hele goede relatie hebt met de slijterij/winkel (en dan verwacht ik ook dat er direct een fles uit het schap geopend wordt om te controleren...)

Ik had zelf laatst een enorme gusher van  St Bernardus abt 12. Even gemeld, waren ze blij mee en als beloning een paar biertjes opgestuurd gekregen (was niet nodig geweest maar wel een mooi gebaar!)

hansHalberstadt

Mogelijk een flesje waar iets is ingekropen in de bottellijn? Anders is het een hele besmette partij en zou het moeten gaan om veel meer flesjes. Teruggaan naar de winkelier doe je om je bier 'vergoed te krijgen. Contact opnemen met de brouwerij doe je om hen te helpen achterhalen wat de oorzaak was. (Krijg je misschien wel een pakketje bier voor terug als dank)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.