Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Simpele doeltreffende kroonkurk etiketten :)  (gelezen 5655 keer)

Offline Marc0F

• Senior lid
  • Land: nl
  • Brew, or Brew not, there is no try!
Simpele doeltreffende kroonkurk etiketten :)
« Gepost op: 03-03-2015 23:38 u »
Ik was al een tijdje opzoek naar goede etiketten of een andere manier om mijn brouwsels eenvoudig van een kenmerk te voorzien.
Eerst heb ik gewerkt met nummeringen op de flessen, maar dit vond ik wat slordig staan en kon natuurlijk niet zo klein schrijven om wat meer info erop te zetten.
Daarnaast is het natuurlijk monnikenwerk om na het bottelen 60 doppen vol te schrijven.

Ik heb mooie etiketten gevonden en deze bedrukt met mijn eigen laser printertje.
Wanneer ik iets afgeef plak ik er natuurlijk nog een ander etiket met wat meer info op.

Owja deze heb ik natuurlijk veelste snel gebotteld, ik lager nu minstens 3 weken om ervoor te zorgen dat ik minder sediment op de bodem heb ;)

Het A4'tje met de etiketten:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline RobW

• Vol lid
  • Land: 00
Re: Simpele doeltreffende kroonkurk etiketten :)
« Reactie #1 Gepost op: 04-03-2015 00:26 u »
Handig! Waar kun je deze etiketten kopen?

Offline hans_nwk

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 04-03-2015 07:24 u »
En heb je een template voor de teksten?
 :proost2: :duimop:

Offline Sjaak_Deventer

• De Roode Toren
  • Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 04-03-2015 08:19 u »
Ik gebruik dezelfde.. Het zijn de Etiket Herma 4386 Rond 2 0mm en bij veel webshops te bestellen. Via de site van Herma kun je gratis een programma downloaden om de etiketten te maken. Heel simpel.

Offline Marc0F

• Senior lid
  • Brew, or Brew not, there is no try!
« Reactie #4 Gepost op: 04-03-2015 10:44 u »
Ik gebruik dezelfde.. Het zijn de Etiket Herma 4386 Rond 20 mm en bij veel webshops te bestellen. Via de site van Herma kun je gratis een programma downloaden om de etiketten te maken. Heel simpel.

Klopt helemaal, ik heb de online software gebruikt, werkt ook prima, wel per etiket opmaken, maar je kunt copy pasten.
Hier de link naar de stickers:
http://www.herma.nl/nl/productcatalogus/etiketten/identificatie-markering-nummering/identificatiemarkering/verwijderbare-etiketten-a4-superprint-4386.html

Offline ray81

• Vol lid
  • Proost!
« Reactie #5 Gepost op: 16-04-2019 09:51 u »
Ik zit ook te kijken naar dit soort etiketten, maar zit vooral aan te hikken tegen de verzendkosten.
Weet iemand winkelketens waar je deze gewoon kan halen?
Ik woon in Zoetermeer, mocht dat uitmaken...

Offline Ronnie

• Reynaert Wijn- en Bier Gilde
  • Super lid
  • Land: be
  • Medewerker Reynaert Wijn-makers & Brouwers Gazet
« Reactie #6 Gepost op: 16-04-2019 10:22 u »
Ideale etiketjes voor kroonkurken zijn van het merk APLI, 12x18mm, 110 labeltjes op een vel van A5 formaat.
1650 etiketjes in een pakje.
Met een velltje per brouwsel kom je dus zeker toe.
Je kan 3 regels per etiket schrijven, hoogte 7 mm.
Er bestaat op hun website software, maar die is te beperkt.
Ik heb doodgewoon in Word een tekstfile gemaakt en iedere nieuw brouwsel pas ik de regeltjes aan.

http://www.apli.com/changeIdioma.aspx?code=en

Zal mijn oude PC es aanzetten, daar staat zo 'n file op en zal ze es plaatsen als voorbeeld.

Offline Ronnie

• Super lid

Offline ray81

• Vol lid
  • Proost!
« Reactie #8 Gepost op: 16-04-2019 11:09 u »
Ideale etiketjes voor kroonkurken zijn van het merk APLI, 12x18mm, 110 labeltjes op een vel van A5 formaat.
1650 etiketjes in een pakje.
Met een velltje per brouwsel kom je dus zeker toe.
Je kan 3 regels per etiket schrijven, hoogte 7 mm.
Er bestaat op hun website software, maar die is te beperkt.
Ik heb doodgewoon in Word een tekstfile gemaakt en iedere nieuw brouwsel pas ik de regeltjes aan.

http://www.apli.com/changeIdioma.aspx?code=en

Zal mijn oude PC es aanzetten, daar staat zo 'n file op en zal ze es plaatsen als voorbeeld.

Bedankt voor je antwoord, maar dat was niet helemaal wat ik vroeg Ronnie. Ik vraag me af waar ik het in een winkel kan kopen zodat ik geen verzendkosten hoef te betalen.
De vellen kosten meestal zo'n 7 a 8 euro, maar dan komt er nog 6 euro verzendkosten bij. Die verzendkosten probeer ik dus te vermijden...

Offline Ronnie

• Super lid
« Reactie #9 Gepost op: 16-04-2019 11:17 u »
Ik heb die etiketjes geruime tijd geleden es gevonden in een papierzaak (keten) in een grote randgemeente rond Gent, ik vermoed dat het in Lochristi was.
Maar zelfs met die verzendingskost komt dat in totaal toch iet zo duur?
Niet vergeten dat je dan voor jaren goed zit.

Een raad: print eerst es een proef op een gewoon vel papier dat je uitknipt op hetzelfde formaat, om te checken dat alles correct zit, zo verspil je geen blaadjes!

Offline Ronnie

• Super lid
« Reactie #10 Gepost op: 16-04-2019 11:37 u »
Ray, als je wil, kan ik je een WORD-filetje doorsturen voor die kleine APLI etiketjes, met 3 regeltjes, net voldoende voor bovenaan de "Biernaam", bijvoorbeeld "Dubbel Blond", in het midden iets als "alc. Vol %", en onderste regeltje de botteldatum of eventueel een EXP(ire) datum.
Als je dat wil, stuur me dan een PB met je e-mailadres en dan stuur ik je zulk een WORDfile die je dan kan veranderen naar jouw gewenste tekst. Simpel toch?
Kan zijn dat ik maar morgen antwoorrd want ga iedere namiddag 8 km wandele om in conditie te blijven op mijn leeftijd.
Ik zet in de NM mijn laptopje niet meer op en een smartphone  vind ik een KL... ding om fils mee door te sturen.

Offline joenedu

• Senior lid
  • In hops we trust
« Reactie #11 Gepost op: 16-04-2019 11:42 u »
Ik vraag me af waar ik het in een winkel kan kopen zodat ik geen verzendkosten hoef te betalen.
De vellen kosten meestal zo'n 7 a 8 euro, maar dan komt er nog 6 euro verzendkosten bij. Die verzendkosten probeer ik dus te vermijden...

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb hier in het dorp al bij wat kantoorboekhandels gekeken, maar nog niet echt wat kunnen vinden.

Offline Guppie

• Vol lid
  • Motus nercesse est
« Reactie #12 Gepost op: 16-04-2019 11:55 u »
Gewoon bij die kantoor boekhandel vragen of ze het voor je willen bestellen een beetje handel doet dat dan bespaar je ook de verzendkosten.

Zelf gebruik ik een brother QL 500 printer soortgelijke printer worden behoorlijk gedumpt op MP.

Offline ray81

• Vol lid
  • Proost!
« Reactie #13 Gepost op: 16-04-2019 12:58 u »
Bruna zou ze ook moeten hebben: https://www.bruna.nl/kantoor/etiket-herma-4386-rond-20mm-verwijderbaar-wit-2400stuks-817721
Overigens bieden ze nu gratis verzendkosten als je je inschrijft. Heb ze net besteld, dus morgen binnen :-)

Offline joenedu

• Senior lid
  • In hops we trust
« Reactie #14 Gepost op: 16-04-2019 13:14 u »
Gewoon bij die kantoor boekhandel vragen of ze het voor je willen bestellen een beetje handel doet dat dan bespaar je ook de verzendkosten.

Zelf gebruik ik een brother QL 500 printer soortgelijke printer worden behoorlijk gedumpt op MP.

Ook een idee, maar zo'n QL 500 klinkt ook wel goed, zal MP eens in de gaten houden.

Bruna zou ze ook moeten hebben: https://www.bruna.nl/kantoor/etiket-herma-4386-rond-20mm-verwijderbaar-wit-2400stuks-817721
Overigens bieden ze nu gratis verzendkosten als je je inschrijft. Heb ze net besteld, dus morgen binnen :-)

Haha geweldig, weer met mijn neus gezocht dus. Of zou het door de kinderen komen... bedankt voor de link!

Offline Jeroen76

• Vol lid
  • Good beer makes its own friends!
« Reactie #15 Gepost op: 16-04-2019 13:25 u »

Ik ook, via 123 inkt koop je een rol van die etiketten voor weinig

HIER de discussie over deze mogelijkheid

Gr. Jeroen

Offline ray81

• Vol lid
  • Proost!
« Reactie #16 Gepost op: 16-04-2019 13:27 u »
Haha geweldig, weer met mijn neus gezocht dus. Of zou het door de kinderen komen... bedankt voor de link!

Graag gedaan.
Overigens is het hier maar 2 euro verzendkosten als je het wel moet betalen. Dat valt dan wel weer mee.

Offline ray81

• Vol lid
  • Proost!
« Reactie #17 Gepost op: 20-04-2019 17:09 u »
Inmiddels de eerste flesjes gelabeld. Lekker makkelijk en snel zo.

Kostte wel even tijd om een sjabloontje te maken, maar nu maak ik binnen 1 minuut een nieuwe sticker.
Heb veel kleuren geprobeerd, lettertype groottes en dikgedrukt. Uiteindelijk op dit uitgekomen. Kleinste lettertype is arial 5 normaal. Kleiner is niet meer leesbaar.

Ik gebruik nu de Herma Online Etiketten Assistent op https://www.herma.nl/gratis-software/etiketten-assistent-online/etiketten-assistent-online/. Dat is ook de fabrikant van mijn etiketten. Daarmee kan je (met een gratis account) gratis etiketten in hun cloud opslaan. Maar je kan ze ook downloaden (in .lao format)

Wel eerst even een testprintje maken op gewoon papier om te kijken of het bij jou ook klopt. Ik moest namelijk een paar printersettings aanpassen...
Oja en dan had ik nog foto's ;-)

Offline Jeroen76

• Vol lid
  • Good beer makes its own friends!
« Reactie #18 Gepost op: 20-04-2019 17:35 u »
Tsja daar kan ik niks anders over zeggen dan dat je dat erg mooi gedaan hebt. Heb zelf de Brother labelprinter maar die zijn dus niet in kleur. Heb je ze met een laserprinter geprint?

Gr. Jeroen

Offline ray81

• Vol lid
  • Proost!
« Reactie #19 Gepost op: 20-04-2019 19:09 u »
Tsja daar kan ik niks anders over zeggen dan dat je dat erg mooi gedaan hebt. Heb zelf de Brother labelprinter maar die zijn dus niet in kleur. Heb je ze met een laserprinter geprint?

Gr. Jeroen

Thanx :-)
Ja het is een laserprinter. Wij printen niet vaak genoeg voor een inkjet, die cartridges waren elke keer uitgedroogd, dus maar iets duurders gekocht dat langer meegaat dan 6 maanden...

Offline Dund

• Super lid
  • udenhoutse bierbrouwerij du fisturz
    • Udentse Fisturz Brouwerij
« Reactie #20 Gepost op: 20-04-2019 21:38 u »
Even een tip wij drukken al jaren af met deze etiketten na het drukken moet je er even snel twee keer meer haarspray overheen. Als je dat niet doet en je zet de flessen in de koelkast dan kruipt er vocht in je papier en dan zijn je etiketten binnen een paar weken onleesbaar.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Ooievaars zijn best wel mooi
« Reactie #21 Gepost op: 22-04-2019 14:32 u »
Even een tip wij drukken al jaren af met deze etiketten na het drukken moet je er even snel twee keer meer haarspray overheen. Als je dat niet doet en je zet de flessen in de koelkast dan kruipt er vocht in je papier en dan zijn je etiketten binnen een paar weken onleesbaar.

Wellicht komt dat omdat je een inktjet gebruikt?

Iets anders, bestaat er zoiets als dit niet voor een labelmaker?

Offline Dund

• Super lid
  • udenhoutse bierbrouwerij du fisturz
    • Udentse Fisturz Brouwerij
« Reactie #22 Gepost op: 22-04-2019 14:35 u »
Ja da klopt wij hebben een inktjet. Een laser kleurenprinter is iets te prijzig😀

Tags: