Evaluatie Brewferm Sensations

Gestart door Jacques, 22-12-2017 21:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wil1

Hierbij de resultaten van het Uncle Sam hopsensation experiment:

De French Rustic Ale (Saison):
0 druppels: Originele bier
1 druppel : Geen smaak, reuk of bitterheidsverschil
3 druppels: Heel licht smaakverschil die niet hoppig is, geen reuk of bitterheidsverschil
5 druppels: Goed waarneembaar in smaak, reuk en bitterheid.
7 druppels: Originele bier is niet meer te herkennen qua smaak, is bitterder, eigenlijk meer wrang dan bitter, geur is goed, licht hoppig
9 druppels: Bier is echt wrang geworden, geur is hoppig

De Tripel:
0 druppels: Originele bier
1 druppel  : Geen smaak, reuk of bitterheidsverschil
3 druppels : Geen smaak, reuk of bitterheidsverschil
5 druppels : Beetje lichte hopgeur, geen smaak of bitterheidsverschil. Komt waarschijnlijk door de kruiden in de tripel.
7 druppels : Kruiden worden nu onderdrukt door de hopsensation, nog steeds lichte hopgeur, iets bitterder.
9 druppels : Nu duidelijk waarneembare geur en smaak, weer een beetje wrange nasmaak, niet zo erg als de Saison.

Conclusie:
Misschien dat het aan de biertypes ligt dat de Uncle Sam weinig sterke hopgeur afgeeft alhoewel bij het openen van de verpakking een sterke hopgeur ruikbaar is.
Net nog geroken aan het beetje dat nog in de verpakking zit maar de geur is erg verminderd.
De wrange smaak bij beide bieren vind ik zelf zeer onaangenaam. Misschien dat dit bij anderen hopsensations anders is.
De geur bij de 7 druppels (=max aanbevolen hoeveelheid) is zeer aangenaam. Geen sterke IPA geuren.

GeBaxke

Weliswaar geen prijs gewonnen in de loterij, maar wel nieuwsgierig.
1 zakje Brewferm Natural Sensation Chocolate gekocht.
3 dagen voor het bottelen in 20 liter bier gedaan. Een wat donkere ale met niet te veel hop. Geen choco of zwarte mout gebruikt en niet te veel hop. Dus een toets van choco zou je moeten kunnen proeven.

Geproefd, maar geen chocoladesmaak te proeven. Ik verwacht echt geen nesquick of een bross met van die heerlijke bubbels, maar ik proefde niets, geen choco.
1 zakje bij gekocht en ook erin.
Nu na 5 weken wachten na het bottelen, geen choco te bespeuren.

ciesvandekwis

De wrangheid van hierboven beschreven maximale dosis herken ik ook (Peche Melba), geur is ok en zelfs aangenaam. Was 1 zakje op 15 liter.
Misschien voorbarig, maar bij gewoon koudhoppen win je aan aroma, bij de Sensations komt er een pak bitterheid bij als je hogere dosissen neemt.

ramon86

Ik heb de Uncle Sam getest en ben best tevreden over het resultaat. Ik heb het gebruikt in mijn Session IPA, waarbij ik de gebruikelijke dosis koudhop heb vervangen door het volledige pakje Sensations (op 23,5 liter). Ik heb er ook een batch naast gebrouwen waarbij ik wel koudhop heb toegepast (dus uiteraard geen Sensations) en hoewel het aroma daarin wel sterker aanwezig is, is het verschil minder groot dan verwacht.

De vergelijking is niet helemaal eerlijk aangezien ik andere hoppen heb gebruikt, maar voor zover ik nu kan inschatten vind ik het een prima product.

Erick

19 ltr hardcore IPA (brewdog), 1 zakje peachmelba, half zakje uncle sam:
Perfectie, ben wel benieuwd hoe lang het aroma er zo in blijft zitten of dat het na een week of 2 is verdwenen.

Biertje1985

Heeft er ook iemand een "fruit" zakje gewonnen?

Herman

Ik heb een evaluatie van de Uncle Sam gedaan. Een blond bitter bier, zonder koudhop gebotteld. Een zonder en een met Uncle Sam. Deze laatste heeft een frissere, hoppiger aroma dan degene zonder. Ik heb 7 druppels gedrupt in de flesjes, tegen de 0,3 gram per flesje zou dat moeten zijn. Ik had eerlijk gezegd een sterker effect verwacht, blijkbaar moet de dosering omhoog.

Hoe dan ook, wat mij betreft krijgt dit geen vervolg. Leuk om te krijgen en eens mee te experimenteren, maar daar blijft het voor mij bij.

Peter Bos

Ik had de Brewferm Sensation Chocolate gewonnen. Ik heb die gebruikt bij het bottelen van 20 liter porter. Daarvan heb ik drie flesjes zonder gedaan en de rest met.
Nu na drie weken geproefd en er is een behoorlijk verschil. Bij de flesjes "met" is een duidelijke chocolade geur en smaak aanwezig maar die is niet te overdadig. Persoonlijk vind ik dit zeker een goede toevoeging.   

milanket

Heeft iemand al eens de fruitsmaken gebruikt van Brewferm Natural Sensations?

mvrgr, Milan

Jacques

Citaat van: milanket op 22-06-2018  14:00 uHeeft iemand al eens de fruitsmaken gebruikt van Brewferm Natural Sensations?

mvrgr, Milan

Er zijn meldingen van ervaringen in dit topic.

Citaat van: ciesvandekwis op 05-03-2018  16:07 uHier Peche Melba met mijn Conan indiaantje (met Cascade), toch niet zo overtuigd. Beetje kauwgumachtig aroma. Randje lijm-geur. Maar nog maar 1,5 week op fles, ik geef het nog wat tijd.

Citaat van: Johnny Stardust op 11-03-2018  20:13 uGisteren mijn blond gebotteld. 1 flesje op 50 liter. Flinke fruitkraam bij het bottelen ;)

Benieuwd wat het doet over een week of 3   :proost:

Erick

Citaat van: Erick op 04-04-2018  13:55 uPerfectie, ben wel benieuwd hoe lang het aroma er zo in blijft zitten of dat het na een week of 2 is verdwenen.
Oh, even update: Was na een week of 2 inderdaad verdwenen.

breda82

Oud topic maar heb inmiddels ook ervaring met de chocolate variant. Meteen de maximale dosis toegepast in een milkstout. Voor bottelen prima smaak, na hergsting op fles smaak verdwenen. Ontevreden over dit product tot nu toe als zelfs de max dosis  niks toevoegt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.