Experimentje

Gestart door Kokkebil, 21-12-2017 15:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kokkebil

Jaren geleden heb ik bij een van mijn bezoekjes aan de La Chouffe brouwerij in Houffalize bij de brasserie een z.g. zomerbier gedronken.
Ik ben niet zo'n voorstander van (wat ik noem) "geklooi" met bier, maar ik vond het wel lekker en bij nader "onderzoek" bleek het dus gewoon een La Chouffe te zijn met een scheut cassis!

Nu wil ik een experimentje uitvoeren.
Bij het bottelen cassis toevoegen en de hierin aanwezige suikers ( gedeeltelijk) gebruiken als bottelsuiker

Wat denken jullie, heeft dit enige kans van slagen?

Knobby

Zou best kunnen, maar smaakt anders dan wat je toen geproefd heb. Het zal vooral wat zuurder worden en niet zoet. Is ook niet verkeerd volgens mij.

Kokkebil

Citaat van: Knobby op 21-12-2017  18:46 uZou best kunnen, maar smaakt anders dan wat je toen geproefd heb. Het zal vooral wat zuurder worden en niet zoet. Is ook niet verkeerd volgens mij.

Ja, daar zit wat in natuurlijk!
Toch maar gewoon voldoende bottelsuiker toevoegen dus?

hobbybob

Citaat van: Kokkebil op 21-12-2017  18:56 uJa, daar zit wat in natuurlijk!
Toch maar gewoon voldoende bottelsuiker toevoegen dus?

Hmmm wel oppassen de enigste besmetting die ik ooit heb gehad was door te bottelen met een siroop ipv bottelsuiker (kan ook gelegen hebben aan het soort siroop).

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.