Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Vastgelopen vergisting Safbrew S-33  (gelezen 6681 keer)

p

• Gast
Re: Vastgelopen vergisting Safbrew S-33
« Reactie #25 Gepost op: 18-01-2006 09:12 u »
We zijn nu een flink eind verder en het SG is gedaald naar 1024. Nog steeds veel, maar wat ik zo vreemd vind is dat het waterslot niet een keer is doorgeschoten.. Er is wel nog steeds een schuimring te zien wat ik maar interpreteer als gistactiviteit, dus ik ben geneigd om het nog even te laten staan. Bij de bovenstaande vermelding van mij van gistactiviteit is allemaal schuim bedoeld. Ik heb zelf het waterslot verwisseld, maar niets.. Kan dat eigenlijk?

Ik heb een tweede poging gemaakt met minder kleurmout en ambermout als tegenvoorbeeld. Dat staat nu te gisten, dus ik ben benieuwd.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Adrie

• Super lid
  • Land: nl
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #26 Gepost op: 18-01-2006 10:08 u »
Tja, het kan zijn dat de stop niet helemaal goed afsluit of dat de aansluiting tussen stop en waterslot niet helemaal dicht is. Dat heb ik laatst ook een keer gehad. Het was niet erg, maar je ziet dan geen activiteit in het waterslot, maar wel kleine belletjes die opstijgen in het bier en een beetje schuim. Wel is het zaak om dan een beetje vlot te bottelen, want als de gisting helemaal stopt, kan er zuurstof bij het bier komen en dat is niet de bedoeling.

p

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 18-01-2006 11:07 u »
Dat zal sowieso wel moeten want ik heb de fles nodig :-)

Overigens, wat ruikt die Chimay gist sterk zeg. In de ruimte waar de vergistingsemmer staat hangt overduidelijk een heel esterige geur. Een lekkere geur!

Tags: