Waterslot vullen...

Gestart door Heisenberg, 19-12-2017 18:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

William

Citaat van: Hay op 20-12-2017  21:59 uIk schaam me diep en durf het bijna niet te zeggen maar ik doe gewoon water in mijn waterslot.

Ik ook en..... ik ververs het niet eens 8)

dirk

Citaat van: William op 20-12-2017  22:02 uIk ook en..... ik ververs het niet eens 8)

Hè bah, hier trouwens ook zo'n viezerik   8)

Neetje

Citaat van: Jacques op 20-12-2017  22:01 u....
Er zijn echter diverse leden die gemeld hebben dat ze last hebben gehad van fruitvliegjes in hun waterslot.
.....

Gelukkig heb ik geen fruitvliegjes in mijn brouwruimte.
Maar zouden die in het waterslot zitten terwijl deze in een gistkast staat, dan doe je iets niet goed volgens mij.
(ik begrijp dat niet iedereen een ideale ruimte heeft).

Henielma

Hoezo waterslot? Gebruik ik al jaren niet meer.

Neetje

Citaat van: Henielma op 21-12-2017  19:25 uHoezo waterslot? Gebruik ik al jaren niet meer.

Wat dan?

hobbybob

Citaat van: dirk op 20-12-2017  22:18 uHè bah, hier trouwens ook zo'n viezerik   8)

Nog eentje >:D bovendien heb ik de laatste 10 jaar ook geen waterslot gesteriliseerd :groots:

Hay

Citaat van: hobbybob op 21-12-2017  19:37 uNog eentje >:D bovendien heb ik de laatste 10 jaar ook geen waterslot gesteriliseerd :groots:

Ha ha geweldig dit! Niet steriliseren en William niet verversen. De waterslot viezeriken.
Trouwens ik heb zo'n ouderwets waterslot met een rood dopje erop.
Daar kunnen helemaal geen fruitvliegjes inkomen.

Jacques

Citaat van: Hay op 21-12-2017  21:02 uTrouwens ik heb zo'n ouderwets waterslot met een rood dopje erop.
Daar kunnen helemaal geen fruitvliegjes inkomen.

Het rode dopje is geen garantie. Frietvliegjes hebben niet zo heel veel ruimte nodig om ergens doorheen te kruipen.
Een royaal stuk aluminiumfolie is een betere beveiliging tegen fruitvliegjes. Die moeten dan over een grotere afstand kruipen in een omgeving met een hoge concentratie koolzuurgas. Dat houdt ook een fruitvliegje niet lang vol...

Henielma

Citaat van: Neetje op 21-12-2017  19:29 uWat dan?

Een koolzuur productie sensor. Daar hebben vliegjes geen zin in.

Heisenberg

Citaat van: mbroek op 20-12-2017  10:07 uAls je er iets minder in doet kleppert je deksel mooi. En ik gebruik gewoon gedestilleerd water.
Hij kleppert helemaal niet op deze manier. Het vat staat in mijn woonkamer dus ben eigenlijk blij dat ie helemaal niet kleppert. Het klepje staat gewoon open. Druk ik lichtjes op het deksel van het vat dan sluit het klepje van het waterslot eventjes maar in no time komt het dekseltje weer omhoog. Als ik 'm nou zou willen laten klepperen moet ik het dekseltje er af halen, en dat wil ik niet. Het vat staat nu al 3 dagen zo. En na 3 dagen lijkt het mij ook niet verstandig om dat te doen...

Ik zie bubbeltjes (het lijken zeepbelletjes) langs de opening verdwijnen. Dat is toch prima?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.