Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Ziet er goed uit, het deksel mag niet sluitend op het waterslot steunen.Star San is niet per se nodig in het slot, de vloeistof komt niet in contact met het jongbier.Wel moet ie voor gebruik ontsmet zijn (Star San).Succes verder en groet,broeder Willem
Het is een waterslot, geen starsanslot
Zit er pure Star San in of een Star San oplossing volgens de handleiding?
Een oplossing: 2,5 ml op een liter gedemineraliseerd water.
Volgende keer mag er gewoon kraanwater in hoor
Is het zo? Er was laatst een topic dat Star San zijn werking verliest met gewoon kraanwater
Is het zo? Er was laatst een topic dat starsan zijn werking verliest met gewoon kraanwater
In het waterslot heb ik Star San gedaan. Zit er teveel in of niet?
Ik doe tegenwoordig wat olijfolie of andere pantaardige olie in het waterslot en een watje om de beesjes tegen te houden.
Moet dat koud geperst zijn?
Maakt niet uit denk ik. Voordeel tov water is volgens mij dat het1) Niet verdampt zodat je waterstlot niet droog kan komen te staan2) er geen bacteriegroei in plaatsvindt (denk ik maar weet ik niet zeker)3) olie vrijwel geen zuurstof doorlaat dus beter het bier beschermt tegen zuurstof van buiten
Dat was een mopje, hè.
Nee hoor, ik heb nu een gisting lopen met plantaardige olie in het waterslot. Ik geef toe, er zijn zaken die eerder in aanmerking komen voor innovatieve ideeën.
Ik schaam me diep en durf het bijna niet te zeggen maar ik doe gewoon water in mijn waterslot.