Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Hop alternatieven? Kloonbrouwsel The Calling  (gelezen 913 keer)

Offline Mats

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Hop alternatieven? Kloonbrouwsel The Calling
« Gepost op: 15-12-2017 18:24 u »
Hi medebrouwes,

Ik heb afgelopen week misschien wel mijn nieuwe favoriete biertje gedronken, The Calling van Boulevard Brewing Co.

Nu zat ik te denken om deze te proberen na te brouwen en wat een feest, er staat een mooi kloonrecept op het internet wat voor een groot deel bij de brouwer zelf afkomstig is. Het enige probleem waar ik tegen aan loop is dat er heel veel hopsoorten inzitten die niet tot lastig te verkrijgen zijn in NL, of het heel duur maken om ze allemaal los te importeren.

Ik heb al even zitten kijken naar mogelijke vervangers maar zo ervaren met hopsoorten ben ik ook weer niet dat ik me afvraag of ik dan niet gewoon een compleet eigen IPA brouw.

Vandaar de vraag welke hoppen ik wellicht kan vervangen met andere hoppen of een plek waar ik alles goed zou kunnenn bestellen zonder al te veel resthop.

BrouwHulp Recept uitdraai

Basis
OmschrijvingWaarde
Kenmerk4
Naam receptThe Calling
Brouwdatum15-12-2017
BierstijlAmerikaanse IPA
Volume28.4 l
Begin SG1.063 SG
Berekende kleur (Morey)13 EBC
Berekende bitterheid (Rager)107 IBU
Brouwzaalrendement75.0 %
Kooktijd90 min.

Vergistbare ingrediŽnten
HoeveelheidNaamMouterijKleur%
8.16 kgPale moutWeyermann6 EBC100.0 %

Maischschema
OmschrijvingTemperatuurStap tijdRust tijdBeslagdikte

Hop
HoeveelheidNaamType% alfazuurKooktijd/toevoegingIBU
28.3 gSimcoepellets12.9%first wort hop46.4 IBU
8.5 gBravopellets15.5%60 min.15.2 IBU
8.5 gTopazpellets17.0%60 min.16.7 IBU
56.7 gMosaicpellets13.9%5 min.15.2 IBU
56.7 gCascadepellets5.5%5 min.6.0 IBU
28.3 gEquinoxpellets14.0%whirlpool7.6 IBU
28.3 gGalaxypellets14.0%koudhop0.0 IBU
28.3 gAmarillobellen8.9%koudhop0.0 IBU
28.3 gGalaxypellets14.0%koudhop0.0 IBU
28.3 gAmarillobellen8.9%koudhop0.0 IBU

Ik heb het kloonrecept in BrouwHulp gezet in metric units, overigens geeft BrouwHulp een veel hogere IBU aan dan het recept op de aangegeven website.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Land: nl
Re: Hop alternatieven? Kloonbrouwsel The Calling
« Reactie #1 Gepost op: 15-12-2017 20:29 u »
Leuk topic, hoe deze in de gaten. Ik heb ook al een paar keer genoten van dit bier

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #2 Gepost op: 16-12-2017 10:40 u »
Je zou het eens bij www.amihopfen.de of www.hopfen-der-welt.de of www.humle.se kunnen proberen. Daar hebben ze een hoop hoppen die in Nederland minder makkelijk te krijgen zijn. Prijzen vallen best mee.

Offline CeesM

• Senior lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #3 Gepost op: 16-12-2017 12:10 u »
Je zou het eens bij www.amihopfen.de of www.hopfen-der-welt.de of www.humle.se kunnen proberen. Daar hebben ze een hoop hoppen die in Nederland minder makkelijk te krijgen zijn. Prijzen vallen best mee.
Wel interessant als je grotere verpakkingen bestelt. De verzendkosten zijn wel fors.

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #4 Gepost op: 16-12-2017 21:28 u »
Wel interessant als je grotere verpakkingen bestelt. De verzendkosten zijn wel fors.
Bedenk dat bij die Zweedse site alles in kronen is, dus nog even door 10 delen :)

Offline Mats

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 17-12-2017 21:59 u »
Bedankt voor de links, uiteindelijk bij Amihopfen toch maar alle hoppen gekocht, doordat je ze al vanaf 50 gram kan halen toch nog redelijk betaalbaar.

Offline CeesM

• Senior lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #6 Gepost op: 18-12-2017 15:01 u »
Bedenk dat bij die Zweedse site alles in kronen is, dus nog even door 10 delen :)
Had ik al omgerekend. ;)

Offline bordev

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 24-12-2017 20:24 u »
Wellicht heb je hem al gebrouwen maar mocht je er wat aan hebben, struikelde ik over het recept afkomstig van de brouwerij:
https://www.homebrewtalk.com/forum/threads/the-calling-ipa-help.525918/#post-8054242

Tags: