Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Arduino vloeistof vuller  (gelezen 11464 keer)

Offline edensan

• Senior lid
  • Land: nl
  • vake buij te bange
Re: Arduino vloeistof vuller
« Reactie #75 Gepost op: 15-04-2021 05:37 u »
Nee daar zit verschil in. Brouwapparatuur hoeft niet gedesinfecteerd te worden. Door het koken van het wort wordt alles steriel. Na de vergisting komt geen stap meer waardoor alles steriel wordt. Vandaar dat flesjes en ook bottelapparatuur gedesinfecteerd moeten worden als je het risico op infectie wilt uitsluiten.
Gelukkig is bier minder gevoelig voor infecties dan wort. Het kan een beetje leiden. Neemt niet weg dat je mogelijk letsel kunt voorkomen zoals bij het dragen van een helm. Vroeg of laat valt er wat naar beneden... Of stoot je stomweg je hoofd.  ;D
Zeker een vuller hoort gedesinfecteerd te worden. Hierin kunnen zich ongewenste micro-organismen gaan nestelen. Als dat gebeurt bottel je keer op keer bier met een infectie...

Een vuller spoel ik door met oxy..  ;)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Rinus

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #76 Gepost op: 15-04-2021 19:42 u »
Gentlemen, en dan maar weer graag terug naar het topic; "Arduino vloeistof vuller"

Ondertussen wat PM contact gehad, met de informatie die ik tot nu toe vergaard heb is onderstaand het (draft) aansluit schema. De LCD print monteer je bovenop de Arduino uno.
Ik heb nog niets zelf kunnen testen, wacht nog op onderdelen, maar volgens mij zou dit aardig in de buurt moeten komen. Let op als je een pomp hebt die boven de 12V werkt, daar kan je dus niet direct je Uno mee voeden.

Offline edensan

• Senior lid
  • vake buij te bange
« Reactie #77 Gepost op: 15-04-2021 19:48 u »
Rinus dit is toppppp :groots: :groots: :groots: :groots:

Offline Rinus

• Super lid
« Reactie #78 Gepost op: 15-04-2021 21:14 u »
Rinus dit is toppppp :groots: :groots: :groots: :groots:
Dankjewel  :degroeten:
Probeer het ook maar eens dat programma, echt heel laagdrempelig, ik had er nog nooit eerder mee gewerkt, maar je hebt vrij snel een "J&J" tekening gemaakt...
Mag ik jou aub vragen om de tekening alvast ook even te controleren? Als ik het zelf opgebouwd heb dan zal ik het definitief bevestigen.

Offline edensan

• Senior lid
  • vake buij te bange
« Reactie #79 Gepost op: 15-04-2021 22:30 u »
Dit is hem helemaal ok had al gecheckt inclusief afstand bedieningsknop  ;D
Knap dat je dat allemaal zo fikst.
Ik gebruik oude pc voeding voor pomp en foonadapter voor uno.
Heb behuizing geprint.

Offline Rinus

• Super lid
« Reactie #80 Gepost op: 17-04-2021 19:56 u »
Vandaag het 1602 LCD keypad shield binnen gekregen (een dag later dan Amazon gepland had).
Helaas krijg ik er geen enkel karakter op te zien (backlight werkt wel en kan ik ook de intensiteit via de analoge uitgan in de sketch beinvloeden).
Via de serial monitor zie ik ook dat het programma wel draait, maar geen enkel karakter op het display.
Ik vrees dat ik weer eens pech heb en een defect exemplaar heb ontvangen en ik had er maar 1 besteld omdat de levering dan binnen een dag zou zijn ipv een week..
Daarmee ligt het project voorlopig weer even stil, wachten op Ali dan maar.

Offline edensan

• Senior lid
  • vake buij te bange
« Reactie #81 Gepost op: 17-04-2021 20:08 u »
Vandaag het 1602 LCD keypad shield binnen gekregen (een dag later dan Amazon gepland had).
Helaas krijg ik er geen enkel karakter op te zien (backlight werkt wel en kan ik ook de intensiteit via de analoge uitgan in de sketch beinvloeden).
Via de serial monitor zie ik ook dat het programma wel draait, maar geen enkel karakter op het display.
Ik vrees dat ik weer eens pech heb en een defect exemplaar heb ontvangen en ik had er maar 1 besteld omdat de levering dan binnen een dag zou zijn ipv een week..
Daarmee ligt het project voorlopig weer even stil, wachten op Ali dan maar.
Heb je linksbovenin ook met schroefje contrast goed gesteld?

Offline edensan

• Senior lid
  • vake buij te bange
« Reactie #82 Gepost op: 17-04-2021 20:12 u »

Kan behoorlijk ver zitten dus best paar slagen maken..

Offline Rinus

• Super lid
« Reactie #83 Gepost op: 17-04-2021 20:49 u »

Kan behoorlijk ver zitten dus best paar slagen maken..
Dank Ed, dat was inderdaad het probleem, de meerslagen potmeter stond helemaal dicht...

Tags: