Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Dag medebrouwers, Olav hier!  (gelezen 522 keer)

Offline XO Brewery

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Startende Brouwer met Grote Ambities
Dag medebrouwers, Olav hier!
« Gepost op: 13-12-2017 13:21 u »
Halle mede (hobby)bierbrouwers,

Mijn naam is Olav, 25 jaar en ik ben een echte Brabantse Brouwer. Mijn brouwerij (lees: huis) staat in Den Bosch en ik maak gebruik van echt lekker Brabants kraanwater!  :proost:

Na een hele hoop te hebben gelezen hier heb ik mijzelf maar tot lid gepromoveerd, ik ben nu een klein half jaar geleden begonnen met een startpakket voor het maken van IPA uit mout. DIt sprak mij zo aan dat nadat ik nog een batch van 5 liter had gemaakt ik het toch iets grootschaliger wilde gaan aanpakken, Nu ondertussen trotse eigenaar van een 33 Liter pan en de bestelde benodigdheden om in deze verhouding te gaan brouwen zijn zojuist bezorgd!  :groots:

Er staat nu dus een zak van 25 kg pale mout en 5 kg munich van Dingemans onder mijn bureau op het werk en ik kan niet wachten tot ik dit weekend weer eens kan gaan brouwen!
Ik brouw volgens de BIAB methode en ben een deel van de tuin aan het "reserveren" voor 2/3 hopplanten!

Zo dan weten jullie ook wat over mij! Ik kijk er naar uit om nog veel meer kennis op te doen via o.a. dit forum en uiteraard om nog heel veel mooie en lekkere biertjes te gaan brouwen!

Je zult me ook in toenemende maten zien reageren op berichten op dit forum!

Groetjes uit Brabant!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline WerdvdBeste

• *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Dag Medebrouwers, Olav hier!
« Reactie #1 Gepost op: 13-12-2017 14:31 u »
Hoi Olav,

Welkom en veel brouwplezier.

Bert, ook uit Den Bosch

Offline MarinusHolkema

• Junior lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 13-12-2017 15:07 u »
Welkom!

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
    • ABV de bierkaai
« Reactie #3 Gepost op: 13-12-2017 16:37 u »
Welkom Olav.
Zelf hop telen is erg leuk en de oogst is gigantisch.  Dus goed je ras kiezen want voor je het weet zit je vriezer vol. Zelf ben ik geen fan van biab maar ik begrijp dat er forum leden zijn die er prijzen mee winnen.

Succes met het brouwen

Offline XO Brewery

• *
  • Startende Brouwer met Grote Ambities
« Reactie #4 Gepost op: 19-12-2017 16:23 u »
Dank jullie voor de verwelkoming!

heb afgelopen weekend mijn eerste BIAB gebrouwen, voorheen was dit een aantal keer met behulp van het brouwbroeders pakket (5L) + hervulling.

Nu staat er dus 20 liter Single Hop IPA te pruttelen!  :gistsmile:
Ben erg benieuwd hoe deze gaat worden gezien mijn pan/ketel toch kleiner bleek dan de meneer die hem mij verkocht beweerde...
De kans dat ik teveel mout heb gebruikt is dus vrij groot...

Ik ga hem aankomende weekend overhevelen (als hij is uitgegist tenminste) en dan mijn eerste dryhop experiment uitvoeren!

Hopelijk wordt het wat!

Proost en even een spreuk uit de USA:
"Take it easy, take a homebrew"

Offline Tjardo

• Super lid
  • Proost!
« Reactie #5 Gepost op: 19-12-2017 21:44 u »
....
Ik ga hem aankomende weekend overhevelen (als hij is uitgegist tenminste) en dan mijn eerste dryhop experiment uitvoeren!
....

Welkom Olav, het is verstandiger om over te hevelen als er nog enige vergisting gaande is maar ook zonder overhevelen is prima bier te brouwen (al zijn de meningen daarover nogal verdeeld op het forum)

Tags: