Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Waterprofiel Almere  (gelezen 378 keer)

Offline Thom

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Waterprofiel Almere
« Gepost op: 13-12-2017 09:46 u »
Ik lees de voordelen van een juiste pH waarde bij het maischen en koken. Nu moet ik alleen mijn waterprofiel zien te achterhalen. Ik begreep dat Vitens in Almere het water voorziet. Ik heb een bericht gestuurd, maar krijg geen antwoord.

Er zijn vast meerdere bierbrouwers in Almere. Weten jullie het waterprofiel wat ik kan invullen in BrouwHulp? Carbonaarhardheid, calciumconcentratie, magnesiumconcentratie, etc.

Alvast bedankt! :brouwen:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline FrankOD

• Junior lid
  • **
Waterprofiel Almere
« Reactie #1 Gepost op: 13-12-2017 10:48 u »
https://www.vitens.nl/over-water/waterkwaliteit/waterkwaliteitsoverzichten

Moet je alleen weten onder welke productielokatie je valt, daarover heb ik laatst vitens gemaild en binnen een uur reactie

Relatiebeheer.Lab@vitens.nl

Offline Thom

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
Re: Waterprofiel Almere
« Reactie #2 Gepost op: 14-12-2017 09:46 u »
Gelukt! Restalkaliteit van 50 mg/l

Tags: