Sneeuwwater opzamelen om te brouwen

Gestart door Ronnie, 11-12-2017 18:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronnie

Zou sneeuw (sneeuwwater) opzamelen om te brouwen een goed idee zijn?
Men zegt dat dit (bijna) als demiwater is, maar is dat wel zo?

Tenslotte woon ik niet aan de kust he...
maar ten Oosten van een grote stad, dus die sneeuw passeert heel wat schadelijke gassen van schoorstenen en opstijgende uitlaten van het verkeer...

HarryL

Citaat van: Ronnie op 11-12-2017  18:05 uZou sneeuw (sneeuwwater) opzamelen om te brouwen een goed idee zijn?
Men zegt dat dit (bijna) als demiwater is, maar is dat wel zo?

Tenslotte woon ik niet aan de kust he...
maar ten Oosten van een grote stad, dus die sneeuw passeert heel wat schadelijke gassen van schoorstenen en opstijgende uitlaten van het verkeer...

Ik denk dat dit niet zo'n goed idee is, je weet niet wat voor "rotzooi"  er in zit.

EBC

Je hoeft je beslag waarschijnlijk niet aan te zuren  ;D

Ronnie

Inderdaad, had ik al gedacht.
Op VL forum was er dit gepost:

"In het midden van elk sneeuwvlokje zit een stofdeeltje. Zonder stof kan sneeuw zich niet vormen. Ik zou er dus niet mee brouwen zonder het zeer goed te filteren. "

mbroek

Het is denk ik net as de "zure regen", alleen is het nu bevroren. Waar ik woon is veel zware industrie en zit er redelijk wat stoffen in de lucht die er niet in horen. Demi water van de Colruyt is veiliger.


freelive

Nee het beste brouwwater komt toch uit Zutphen

mbroek

Citaat van: freelive op 11-12-2017  23:28 uNee het beste brouwwater komt toch uit Zutphen

In ieder geval het meest gebruikte  :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.