Werkt dit?

Gestart door Lowalcohol, 10-12-2017 23:22 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lowalcohol

Als je een pan met zeefplaat en kraan neemt En tijdens het maischen direct verwarmt met een brander terwijl je het wort rondpompt.

Werkt dat of brandt dat aan?


Of kan je alleen indirect verwarmen zonder ellende?

muldereric

Dat werkt prima zolang je vloeistof door je graanbed kan stromen. Zo werkt de Grainfather e.d. Ook!

Thamerdal

Zorg dat je niet te hard pompt, dan trekt ie alles onder je filter droog inderdaad. Heel rustig pompen, dan gaat dat prima.
Wat hoop je er mee te bereiken? Dat je niet meer hoeft te roeren?

stiaanke

Citaat van: Thamerdal op 11-12-2017  08:42 uZorg dat je niet te hard pompt, dan trekt ie alles onder je filter droog inderdaad. Heel rustig pompen, dan gaat dat prima.
Droog trekken ga je het niet doen. Wel je borstelbed dicht trekken.

CeesM

Ja, zo'n soort pan heb ik. Maar dan met een elektrische verwarmer en computer gestuurd. ;)

Eric v B

Je moet wel zorgen dat je zeef niet te grof is en dat er niet teveel (lekker vaag) vaste deeltjes onder je filterplaat terecht komen. Hoe meer vaste deeltjes onder je filterplaat, des te meer kans op aanbranden.

JamMasterJustin

Of een verstopte pomp!

Etn82

Dit wordt ook wel RIMS genoemd (Recirculating Infusion Mash System)

Op het forum het nodige over te vinden via de zoekfunctie of via de tag HERMS/RIMS

Biertje1985

Als pompje kan je naar gelang het formaat van de pan een solar pompje van ebay nemen, dat is goed genoeg.

Zo heb ik iets vergelijkbaars:




Lowalcohol

Top! Bedankt... Zondag lekker brouwen (als het weer het toelaat, ik mag buiten brouwen)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.