Flessen om te bottelen

Gestart door Heisenberg, 10-12-2017 18:26 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heisenberg

Ik ben nog een leek, en wil graag een vraag over flessen stellen. Kan ik Grolsch beugelflessen gebruiken om te bottelen? Heb inmiddels drie kratten bemachtigd. Ik heb alle etiketjes eraf geweekt in lauwwarm water. De flessen met heet water uitgespoeld. Daarna leeg laten lopen. Een theelepeltje Chemipro OXI in elke fles gedaan en opnieuw afgevuld met heet water en gewacht tot het bruisen stopte. Daarna leeg laten lopen en in de kratten gezet. Voor gebruik zal ik ze nog eens in heet water spoelen. Die rubberen ringetjes op de dop kan ik die gewoon gebruiken of moeten die vernieuwd worden?

Easywoods

Citaat van: Heisenberg op 10-12-2017  18:26 uIk ben nog een leek, en wil graag een vraag over flessen stellen. Kan ik Grolsch beugelflessen gebruiken om te bottelen? Heb inmiddels drie kratten bemachtigd. Ik heb alle etiketjes eraf geweekt in lauwwarm water. De flessen met heet water uitgespoeld. Daarna leeg laten lopen. Een theelepeltje Chemipro OXI in elke fles gedaan en opnieuw afgevuld met heet water en gewacht tot het bruisen stopte. Daarna leeg laten lopen en in de kratten gezet. Voor gebruik zal ik ze nog eens in heet water spoelen. Die rubberen ringetjes op de dop kan ik die gewoon gebruiken of moeten die vernieuwd worden?

De rubberringen zou ik even verwijderen tijdens de schoonmaak en daarna gewoon terug plaatsen, als schoonmaakmiddel heb ik ook altijd OXI gebruikt maar met de wetenschap van nu zou ik liever Caustic gebruiken  :biersmile:

Heisenberg

Citaat van: Easywoods op 10-12-2017  18:31 uDe rubberringen zou ik even verwijderen tijdens de schoonmaak en daarna gewoon terug plaatsen, als schoonmaak middel heb ik ook altijd OXI gebruikt maar met de wetenschap van nu zou ik liever Caustic gebruiken  :biersmile:

Super bedankt!

CeesM

Citaat van: Easywoods op 10-12-2017  18:31 uDe rubberringen zou ik even verwijderen tijdens de schoonmaak en daarna gewoon terug plaatsen, als schoonmaakmiddel heb ik ook altijd OXI gebruikt maar met de wetenschap van nu zou ik liever Caustic gebruiken  :biersmile:
Maar wel ook de rubber ringen schoonmaken. ;)

bjorri

Ringen kan je ook los kopen. Na een keer of tien gebruiken zijn ze wel een beetje geplet namelijk. Ze zijn me te duur om elke keer te vervangen. Ik doe vaak de ringen alleen de andere kant uit buigen en dan de flesjes in de vaatwas.

joenedu

Die rode rubbertjes gebruikte ik vroeger altijd om mijn gitaarband goed vast te maken aan de gitaar. Maar dat terzijde, je moet ze ook goed desinfecteren voordat je ze gebruikt  8)

jaapz

Ja, werkt prima. Ik gebruik zelf flensburger beugelflesjes (zijn wat kleiner). Ik spoel ze zelf altijd goed om direct na gebruik en dan om de labeltjes eraf te halen laat ik ze nog even weken in oxi of starsan. Dan gaan ze op de kop in het krat totdat ik ga bottelen.

Jeukstaardt

Citaat van: joenedu op 11-12-2017  09:42 uDie rode rubbertjes gebruikte ik vroeger altijd om mijn gitaarband goed vast te maken aan de gitaar. Maar dat terzijde, je moet ze ook goed desinfecteren voordat je ze gebruikt  8)

Dat doe ik nog steeds, maar dan zonder te desinfecteren ;)

joenedu

Citaat van: Jeukstaardt op 11-12-2017  13:09 uDat doe ik nog steeds, maar dan zonder te desinfecteren ;)

Same here, haha! \m/

jaapz

Grolsch zijn trouwens groene flesjes dus je moet ze wel op een goed donkere plek wegzetten anders wordt het bier heel snel vies (in het engels heet dat "light struck" weet even de Nederlandse benaming niet). Bij bruine flesjes treed dit na langere tijd ook op maar groene flesjes filteren het licht veel minder goed waardoor het blijkbaar heel snel kan gaan.

De flensburger beugelflessen die ik gebruik zijn bruin.

Jan iets Grunn

Light struck heet in het Nederlands lichtsmaak.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.