Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Welke brouwketel  (gelezen 533 keer)

Offline ChrisH1986

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Welke brouwketel
« Gepost op: 10-12-2017 17:31 u »
Ik ben al een tijdje aan het nadenken om een brouwketel aan te schaffen.
Nu zit ik te twijfelen tussen de Arsegan Easybrew en de Klarstein Mundschenk en kan er maar niet echt een beslissing in nemen welke het gaat worden.
Wat is jullie advies!?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Dookiy

• Boven 10 berichten
  • *
Re: Welke brouwketel
« Reactie #1 Gepost op: 10-12-2017 19:20 u »
Volgens mij komen ze uit dezelfde (Chinese) fabriek. Zelf heb ik de Arsegan. Mijn advies zou zijn om voor degene te gaan waarbij het het makkelijkst is om in contact te komen met de verkoper ivm garantie of aftersales. In mijn geval was dat Almere.

Offline CeesM

• Vol lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #2 Gepost op: 10-12-2017 22:26 u »
Bij de Arsegan Easybrew zit een dompelkoeler bij. Bij de Klarstein is het afwachten of er een bij zit.

Offline JoepH

• Junior lid
  • **
  • Maasland Thuisbrouwers Genootschap
« Reactie #3 Gepost op: 10-12-2017 22:42 u »
Ik ben al een tijdje aan het nadenken om een brouwketel aan te schaffen.
Nu zit ik te twijfelen tussen de Arsegan Easybrew en de Klarstein Mundschenk en kan er maar niet echt een beslissing in nemen welke het gaat worden.
Wat is jullie advies!?

Het zijn dezelfde ketels. De Easybrew heeft een nieuwe controler versie. Wees er zeker van dat de Klarstein die ook heeft. Volgens mij zijn de Nederlandse leveranciers goedkoper en makkelijker aanspreekbaar indien nodig. Top ketel. Ik heb met de nieuwe versie nu 3x gebrouwen. Als je hier geen fatsoenlijk bier mee kunt maken ligt het echt aan jezelf. Lees wel de tips in het Easybrew draadje om het makkelijker te maken.

Offline ChrisH1986

• Junior lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 14-12-2017 20:11 u »
Ik weet voldoende!
Bedankt voor de info!! :D

Tags: