Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Zagen in vergistingskoelkast  (gelezen 513 keer)

Offline Jeukstaardt

• Super lid
  • Land: nl
  • Bij twijfel, meer hop!
Zagen in vergistingskoelkast
« Gepost op: 10-12-2017 16:40 u »
Iemand een idee wat ik aantref als ik vanuit de binnenkant van mijn vergistingskast in het 'dak' ga zagen? Uitsluitend isolatie?
Mijn huidige vergistingsvaten (de bekende emmers en een Speidel vaatje van 20 liter) passen er probleemloos in, maar er staat een Ss brewtech brewbucket van 7 gallon op het verlanglijstje.
Deze past er net in, maar met het waterslot zeker niet. Dus het wordt sowieso iets van een blowoff. Vanaf de deksel tot de bovenzijde koelkast zou ik 1,7 cm overhouden. Ik weet dat er een haaks blowoff accessoire is hiervoor, maar zelfs met dat knietje zal ik het net niet redden vrees ik. En met gewoon een slang in het gat weet ik niet of de bocht te krap wordt.
Dus ofwel ik zorg dat de brewbucket lager in de kast komt te staan (geen idee hoe?)) of ik maak meer ruimte in het dak.
Ik zou eigenlijk niet door het dak willen boren om het waterslot buiten de kast te hebben.
Een grotere koelkast is al helemaal geen optie helaas.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Fermon

• Super lid
Re: Zagen in vergistingskoelkast
« Reactie #1 Gepost op: 10-12-2017 16:43 u »
Isolatie. Ik heb ook een gat in het "dak" van mijn koelkast, dit voor de kabels. Tijdens het boren kwam ik alleen piepschuim tegen.

Offline tdp

• Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #2 Gepost op: 10-12-2017 21:01 u »
Er kunnen leidingen lopen, de kans is niet groot volgens mij. Er is een trucje om te kijken of er leidingen lopen, iets met een papje van bloem. Kan het zo niet zo snel vinden, maar strekking van het verhaal is, dat wanneer er buizen lopen je deze door de opdrogende bloem zou kunnen zien. Heb ooit een DIY keggerator filmpje bekeken waar ze deze truc uithaalden.

Succes!

Offline Coen

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Vol lid
« Reactie #3 Gepost op: 10-12-2017 22:47 u »
Zou even kijken of er geen elektra boven in je kat zit, bv deur schakelaar of temperatuur regeling.  Gewoonlijk zit de compressor onderin met de koeling in de achterwand en niets bovenin.

Tags: