Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Carapils, waarom gebruiken we dit nog?  (gelezen 3241 keer)

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
Re: Carapils, waarom gebruiken we dit nog?
« Reactie #25 Gepost op: 09-12-2017 23:59 u »
Nu de grap, als je dat niet zinloos vindt en de uitkomsten van Marshall wel (zeer) waardeert/interpreteert , heb je je wel eens afgevraagd wat dan de waarde van sites als reetm'nbeeradvocaatmetuntappedsterretjes is? Precies, de zelfde lezers/slachtoffers die geen onderscheid 'kunnen' proeven tussen een pils gefermenteerd op 10 of 20C spreken zich hier ineens uit over de subtielste smaaknuances tussen de verschillende bieren en hypen of breken brouwers die hun stinkende best en om goed bier te brouwen. Voor mij zit daar een luchtje aan...

Ingo

Precies. Ik erger me dood aan untapped en ratebeer. Van mij mogen die sites in de vuilbak. En als je al post aldaar, doe dat dan genuanceerd, geef aan wat je vindt en waarom. Indien je dat niet kan, zeg dan beter niks.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Knobby

• Super lid
  • Land: nl
  • IBU-lid
« Reactie #26 Gepost op: 10-12-2017 15:52 u »
Ik gebruik untapped alleen voor mijn eigen administratie en kijk niet naar de gemiddelde score. Ook is het leuk om te kijken wat mijn medehobbybrouwers van bieren vinden en helemaal wat ze van mijn eigen bieren vinden, en ik van die van hun.

Offline Erick

• Super lid
  • Land: sy
    • erickslobbe.nl
« Reactie #27 Gepost op: 10-12-2017 19:56 u »
Ben ik echt de enige die het fijn zou vinden als een discussie bij het onderwerp zou blijven?
Onderwerp is carapils? als je iets over untapped of ratebeer wil melden kan je toch een ander draadje beginnen?

Carapils is lekker, zeker bij bieren die niet heel zwaar zijn. ;=)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #28 Gepost op: 10-12-2017 21:22 u »
Carapils is lekker, zeker bij bieren die niet heel zwaar zijn. ;=)

Vind ik ook. Niets mis mee. Gewoon gebruiken. Trek je niets aan wat Brulosophy al dan niet uitwijst. Dat je kritisch kunt zijn op deze tests moge duidelijk zijn. Als ze 4 of 5 keer een test herhalen met verschillende recepten wordt het een ander verhaal.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #29 Gepost op: 11-12-2017 00:17 u »
Precies. Ik erger me dood aan untapped en ratebeer. Van mij mogen die sites in de vuilbak.

Hahaha. Ja de consument is een pittige jury... :)  En jij als bierkenner mag daar tegen zijn, maar de waardering van de consument is wel belangrijk... Alleen gaan anderen beslissingen nemen (bieren kopen) op basis van het oordeel van anderen...

Dat is gewoon van deze tijd leer er maar mee leven en doe er je voordeel mee...

Ik doe er mijn voordeel mee, want door die apps weet ik waar mijn bier gedronken wordt en wat de consument er van vindt  :)  En goedkoper consumentenonderzoek is er niet voor de kleine brouwer... :brouwen: ^-^

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
    • ABV de bierkaai
« Reactie #30 Gepost op: 11-12-2017 07:12 u »
Ik gebruik carapils ook bij bieren met een laag alcohol percentage. Mijn mening is dat de koolzuur in het bier hard overkomt zonder carapils. Bij het gebruik van carapils lijkt dat minder te zijn.

Offline Dund

• Super lid
  • udenhoutse bierbrouwerij du fisturz
    • Udentse Fisturz Brouwerij
« Reactie #31 Gepost op: 11-12-2017 07:28 u »
Bij mij gaat carapils in al mijn ipa en session ipa recepten. Ik houdt van lichte ipas. Carapils geeft net voldoende body. Ik vind het persoonlijker prettiger dan een combo van pilsmout met daarbij een donkere caramout.

Tags: