Even voorstellen, Ruud

Gestart door rkassenaar, 06-12-2017 12:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rkassenaar

Hallo allen,

Ik ben Ruud, onlangs 31 jaar geworden en ik woon in Hoevelaken.

Sinds een aantal jaar steeds meer geïnteresseerd geraakt voor speciaalbieren. Uiteindelijk eens op zoek gegaan naar wat informatie over zelf bier brouwen en daarbij kwam ik deze site/dit forum tegen. Het begon toch steeds meer te kriebelen en nu de eerste stapjes richting zelf brouwen maar eens maken.

Ruimte gemaakt in de schuur, startpakket (zo goed als) besteld en nog op zoek naar de methode om het bier straks goed te kunnen laten gisten. Uiteraard al het een en ander gevonden op het forum, maar tips zijn zeker welkom.
Ik ben van plan eerst het blikbrouwen een kans te geven, voordat ik de vervolgstappen richting graanbrouwen wil gaan maken.

Ik hoop zo hier en daar mijn vragen kwijt te kunnen om vervolgens mijn brouwsels te kunnen delen.


Groeten,

Ruud

Xendelaar

Blikbrouwen is een prima begin.  Lekker makkelijk en fool proof.
Het wordt nog leuker wanneer je zelf recepten gaat maken! Maar dat is toekomstmuziek.
Veel plezier en houd ons op de hoogte van je brouwsels :)

tdp

Welkom,

Velen hebben de weg afgelegd via blikbrouwen naar moutbrouwen (graanbrouwen is een slechte vertaling uit het Engels in mijn optiek ;))
Als je direct een goede investering wilt doen, raad ik je aan een klimaatkast te maken. Oude koelkast op de kop tikken, een STC-1000 kastje in elkaar knutselen (of een Inkbird) en je kunt gecontroleerd vergisten :).

Voel je vrij om vragen te stellen, al zul je ondertussen al wel gemerkt hebben dat er veel te vinden is op dit forum via de zoekfunctionaliteit en de tags.

Groet,

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.