Bierpakket MUNTONS bock beer 1.8 kg

Gestart door Heisenberg, 06-12-2017 07:18 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heisenberg

Hallo allemaal.

Gisteren kreeg ik van mijn kindertjes een Bierpakket  voor Sinterklaas... Ik heb het hele spul inmiddels zoals omschreven in de handleiding klaargemaakt. Ik heb een kilo rietsuiker toegevoegd. Hoe lang duurt het voordat de gisting begint? Ik zie in het waterslot wél dat er iets is gebeurd maar niet veel (het niveau staat aan 1 kant hoger dan de andere kant t.o.v. gisterenavond). Wanneer zou het moeten gaan borrelen? Ik ben helemaal nieuw in deze wereld van bierbrouwers. Ik ben van plan om binnenkort te gaan graanbrouwen.
http://www.brouwstore.nl/bierpakket-muntons-bock-beer-1-8kg


Triplezzz

Dat is al een goed teken dat de ene kant lager staat dan de andere kant van het waterslot.
Dat betekent dat er al activiteit is.
Geduld is belangrijk bij bierbrouwen.

tdp

Allereerst welkom op dit forum! Aangezien je aangeeft dat je geheel nieuw in de materie bent, raad ik je aan het volgende te lezen. Hierin staat mooi uitgelegd hoe en welke stappen te nemen met het brouwen met een kit.

De stap naar volmout brouwen is zo gezet, let maar op :)

Veel succes!

Heisenberg

Kleine update! Ik vertrouwde het toch niet echt. Heb een nieuwe waterstop gehaald met een dikkere buis. Toen ik de waterstop (zo een met een rood dopje) eraf trok merkte ik dat er druk op de emmer stond. Nu heb ik er een ander waterslot op staan en deze borrelt wél!




Neetje

Vreemd. Die slangenvorm met rood dopje zijn goedkoop en werken altijd perfect.
Wel vullen tot het streepje (drukloos). Misschien had je teveel water in het slot gedaan.


Heisenberg

Citaat van: Neetje op 06-12-2017  19:55 uVreemd. Die slangenvorm met rood dopje zijn goedkoop en werken altijd perfect.
Wel vullen tot het streepje (drukloos). Misschien had je teveel water in het slot gedaan.

Nee dat niet. Heb hem eens nader bekeken. Eerder te weinig!