Bierpakket MUNTONS bock beer 1.8 kg

Gestart door Heisenberg, 06-12-2017 07:18 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heisenberg

Hallo allemaal.

Gisteren kreeg ik van mijn kindertjes een Bierpakket  voor Sinterklaas... Ik heb het hele spul inmiddels zoals omschreven in de handleiding klaargemaakt. Ik heb een kilo rietsuiker toegevoegd. Hoe lang duurt het voordat de gisting begint? Ik zie in het waterslot wél dat er iets is gebeurd maar niet veel (het niveau staat aan 1 kant hoger dan de andere kant t.o.v. gisterenavond). Wanneer zou het moeten gaan borrelen? Ik ben helemaal nieuw in deze wereld van bierbrouwers. Ik ben van plan om binnenkort te gaan graanbrouwen.
http://www.brouwstore.nl/bierpakket-muntons-bock-beer-1-8kg


Triplezzz

Dat is al een goed teken dat de ene kant lager staat dan de andere kant van het waterslot.
Dat betekent dat er al activiteit is.
Geduld is belangrijk bij bierbrouwen.

tdp

Allereerst welkom op dit forum! Aangezien je aangeeft dat je geheel nieuw in de materie bent, raad ik je aan het volgende te lezen. Hierin staat mooi uitgelegd hoe en welke stappen te nemen met het brouwen met een kit.

De stap naar volmout brouwen is zo gezet, let maar op :)

Veel succes!

Heisenberg

Kleine update! Ik vertrouwde het toch niet echt. Heb een nieuwe waterstop gehaald met een dikkere buis. Toen ik de waterstop (zo een met een rood dopje) eraf trok merkte ik dat er druk op de emmer stond. Nu heb ik er een ander waterslot op staan en deze borrelt wél!




Neetje

Vreemd. Die slangenvorm met rood dopje zijn goedkoop en werken altijd perfect.
Wel vullen tot het streepje (drukloos). Misschien had je teveel water in het slot gedaan.


Heisenberg

Citaat van: Neetje op 06-12-2017  19:55 uVreemd. Die slangenvorm met rood dopje zijn goedkoop en werken altijd perfect.
Wel vullen tot het streepje (drukloos). Misschien had je teveel water in het slot gedaan.

Nee dat niet. Heb hem eens nader bekeken. Eerder te weinig!

Had hem bij de emmer gekregen samen met een kraantje. Deze doet het in ieder geval.

BrouwMark

Heb er ook wel eens één gehad waar het rode dopje zo strak op zat dat er geen lucht doorheen kwam. Als het nu wel werkt, 👍.

Heisenberg

Citaat van: BrouwMark op 06-12-2017  22:08 uHeb er ook wel eens één gehad waar het rode dopje zo strak op zat dat er geen lucht doorheen kwam. Als het nu wel werkt, 👍.

Ook zat er een braampje aan van waar ie in de mal heeft gezeten. Heb dat weggehaald met een stukje schuurpapier maar laat deze er mooi opzitten.

Jacques

Citaat van: Neetje op 06-12-2017  19:55 uMisschien had je teveel water in het slot gedaan.

Bij een goed sluitend gistvat is dat geen enkel probleem. Het teveel aan water wordt het waterslot uitgeblazen.

Niet werkende watersloten is bijna een gevolg van gaslekken. Ook dit topic laat dat weer zien. Het gebeurt maar zelden dat de vergisting niet start na het enten van de gist. Wel kan het soms wat langer duren als de vitaliteit van de gist minder is of te weinig gist geënt is.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.