Saaz hop, verouderd?

Gestart door Martijn0172, 03-12-2017 16:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn0172

In mijn vriezer kijkend op zoek naar hop voor een volgend recept vond ik nog 150 gram Saaz hop, helaas was het zakje niet goed afgesloten en zat er veel zuurstof bij. Het rook een beetje muf, het is gekocht 7-8 maanden terug. Kan dit al verouderd zijn? Het rook vooral muf, niet echt kazig of iets dergelijks

Jacques

Citaat van: Martijn0172 op 03-12-2017  16:02 uIn mijn vriezer kijkend op zoek naar hop voor een volgend recept vond ik nog 150 gram Saaz hop, helaas was het zakje niet goed afgesloten en zat er veel zuurstof bij. Het rook een beetje muf, het is gekocht 7-8 maanden terug. Kan dit al verouderd zijn? Het rook vooral muf, niet echt kazig of iets dergelijks

Mijn advies: bij twijfel niet gebruiken.

OF alleen gebruiken als hopgift begin koken. Als late hopgift of koudhoppen kun je deze hop beter niet gebruiken.

Martijn0172

Citaat van: Jacques op 03-12-2017  16:10 uMijn advies: bij twijfel niet gebruiken.

OF alleen gebruiken als hopgift begin koken. Als late hopgift of koudhoppen kun je deze hop beter niet gebruiken.

Ik twijfel dus  ^-^ dank voor de tip

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.