Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Aansluiten as roerwerk  (gelezen 393 keer)

Offline Markus29

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
Aansluiten as roerwerk
« Gepost op: 03-12-2017 14:03 u »
Jawel, het zoveelste topic over roerwerken  ;D

Ik ben momenteel mijn brouwcapaciteit een beetje aan het vergroten, en wil nu ook het roeren automatiseren.
Nu heb ik op de sloop een elektrische raam motor op de kop getikt, alleen heb nog geen idee hoe ik deze aan kan sluiten.

Veel elektromotoren hebben gewoon een draadeind, maar deze heeft een tandwieltje.
Nou heb ik zitten overwegen om deze een klein beetje uit te boren en er dan draad in te snijden maar misschien heeft iemand een beter idee?

Edit: als het goed is zou de afbeelding nu wel zichtbaar zijn.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline bjorri

• Senior lid
  • eeuwige beginner
Re: Aansluiten as roerwerk
« Reactie #1 Gepost op: 03-12-2017 15:10 u »
Je foto is niet zichtbaar. Verder helaas weinig ideeŽn over tandwieltjes, schroefdraad en raammotoren. Ik vrees alleen dat een raammotor niet is ontworpen om een uurtje achter elkaar te draaien...

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #2 Gepost op: 03-12-2017 17:22 u »
Ik zou het asje verlengen door er een buisje over te schuiven. Borgen dmv tapboutje oid.
Van welk materiaal is het tandwieltje?

Offline stiaanke

• Junior lid
  • **
  • Land: be
« Reactie #3 Gepost op: 03-12-2017 19:17 u »
Ik vrees alleen dat een raammotor niet is ontworpen om een uurtje achter elkaar te draaien...
Dat denk ik ook. Beter een ruitenwissermotor gebruiken.

Offline Markus29

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 03-12-2017 22:26 u »
Je foto is niet zichtbaar. Verder helaas weinig ideeŽn over tandwieltjes, schroefdraad en raammotoren. Ik vrees alleen dat een raammotor niet is ontworpen om een uurtje achter elkaar te draaien....
Ik kreeg vanmiddag ook al een 24v krachtvoer motor aangeboden, zal ik dat eerst maar eens proberen.

Tags: