Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Database BrouwHulp op netwerklocatie  (gelezen 534 keer)

Offline HarryL

• Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Database BrouwHulp op netwerklocatie
« Gepost op: 03-12-2017 08:52 u »
Ik zit er over te denken om de brouwhulpdatabase hier op een netwerklocatie te gaan zetten.
Dit omdat ik soms niet mijn brouwlaptop beschikbaar heb en wel een andere laptop.
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Zo ja, kan het dan via de netwerkmapping \\MijnNas\BrouwHulp of is het handiger om bijvoorbeeld Z:\BrouwHulp aan te maken?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Berend Postema

• Junior lid
  • **
Re: Database BrouwHulp op netwerklocatie
« Reactie #1 Gepost op: 03-12-2017 09:48 u »
het hele programma staan op mijn NAS (dat is een netwerkschijf/server) zo kan ik via elke pc in mijn netwerk mijn brouwsoftware benaderen. werkt prima.

Tijdens installeren gebruikt ik een pad zoals dit: \\diskstation\Documenten\bier brouwen\Brouwsoftware en dat werkte voor mij om hem ge´nstalleerd te krijgen.

Gr berend

Offline HarryL

• Vol lid
« Reactie #2 Gepost op: 03-12-2017 09:49 u »
het hele programma staan op mijn NAS (dat is een netwerkschijf/server) zo kan ik via elke pc in mijn netwerk mijn brouwsoftware benaderen. werkt prima.

Tijdens installeren gebruikt ik een pad zoals dit: \\diskstation\Documenten\bier brouwen\Brouwsoftware en dat werkte voor mij om hem ge´nstalleerd te krijgen.

Gr berend

hi Berend, dat is inderdaad ook nog een optie.
En dan gewoon een snelkoppeling op de betreffende PC/Laptop?

Offline bjorri

• Senior lid
  • eeuwige beginner
« Reactie #3 Gepost op: 03-12-2017 10:55 u »
De database heb ik op dropbox staan. Wel oppassen dat je niet meerdere versies  gaat creeren. Het heeft heel lang goed gewerkt maar de laatste tijd houd ie instelllingen niet meer vast.

Offline Berend Postema

• Junior lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 03-12-2017 10:56 u »
hi Berend, dat is inderdaad ook nog een optie.
En dan gewoon een snelkoppeling op de betreffende PC/Laptop?

Inderdaad. 

Offline HarryL

• Vol lid
« Reactie #5 Gepost op: 03-12-2017 11:02 u »
De database heb ik op dropbox staan. Wel oppassen dat je niet meerdere versies  gaat creeren. Het heeft heel lang goed gewerkt maar de laatste tijd houd ie instelllingen niet meer vast.

Ahja, ik heb hem nu op mijn NAS geinstalleerd en op beide laptops een snelkoppeling gemaakt.
Lijkt allemaal goed te gaan.
Ik maak (gelukkig) regelmatig een back-up van mijn bestanden, dus denk dat dat wel goed gaat komen.

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #6 Gepost op: 03-12-2017 14:07 u »
Ik heb mijn databases in onedrive staan. Werkt prima. Wat ik er graag zou willen is mijn recepten inzien op mijn android telefoon. Ik hoef dan niet eens iets te kunnen aanpassen, maar even tijdens een gesprek met een medebrouwer een oud recept bekijken zou fijn zijn.

Tags: