Cursus Bierkeurmeester BKG

Gestart door warningh, 02-12-2017 21:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

warningh

Het Bier Keurmeesters Gilde start in februari 2018 weer met een cursus bierkeurmeester.
De inschrijving daarvoor is nu geopend. Interesse voor deze cursus kun je kenbaar maken door een mail te sturen.
Informatie over de cursus en het email adres, kun je vinden op www.bierkeurmeestersgilde.nl.
Aan de cursus kunnen maximaal 16 cursisten deelnemen. Wacht dus niet te lang met reageren.

Groet, Hans Warning
BKG

orangeloo

Lijk me zeer leerzaam... maar Amersfoort vind ik echt te ver.
Ik hoop al een aantal jaar dat de cursus eens wat zuidelijker wordt gegeven.
Maar helaas  :(

Herman

Citaat van: Orangeloo op 02-12-2017  22:27 uLijk me zeer leerzaam... maar Amersfoort vind ik echt te ver.
Ik hoop al een aantal jaar dat de cursus eens wat zuidelijker wordt gegeven.
Maar helaas  :(
Als de cursusleider uit Friesland komt, moet het voor een Zeeuw toch ook geen moeite te veel zijn?

hans100w

Citaat van: Orangeloo op 02-12-2017  22:27 uLijk me zeer leerzaam... maar Amersfoort vind ik echt te ver.
Ik hoop al een aantal jaar dat de cursus eens wat zuidelijker wordt gegeven.
Maar helaas  :(

Amersfoort, Daar waar paleis Het Loo staat waar de Oranjes hebben gewoond  >:D >:D

Martijn0172

Heb gekeken en leuk zo'n cursus. Ik brouw nog maar 1 jaar en ben bang dat ik mijn eigen bieren na zo'n cursus minder ga waarderen  ;D. Als mijn brouw kwaliteiten verbeteren dan zal ik mij zeker opgeven voor de cursus in 2019


Citaat van: hans100w op 03-12-2017  00:30 uAmersfoort, Daar waar paleis Het Loo staat waar de Oranjes hebben gewoond  >:D >:D

Denk dat je in de war bent met Apeldoorn, scheelt een km of 40  ::)

hans100w

CiteerDenk dat je in de war bent met Apeldoorn, scheelt een km of 40  ::)

Haha, klopt  :huilen:

Twan84

Lijkt me erg leuk om te doen en wil van bier ook mijn beroep of zeer uit de hand gelopen hobby gaan maken. ;D
Heb echter pas een jaar ervaring met bierbrouwen. :weetniet:

bierinjisp

Weet iemand of de cursuslocatie gemakkelijk met het openbaar vervoer te bereiken is?
Ik wil namelijk na het proeven niet meer in de auto stappen

davyd

Nog tien minuten met de bus vanaf het station.

orangeloo

Citaat van: hans100w op 03-12-2017  00:30 uAmersfoort, Daar waar paleis Het Loo staat waar de Oranjes hebben gewoond  >:D >:D

 ;D
Citaat van: Herman op 03-12-2017  00:09 uAls de cursusleider uit Friesland komt, moet het voor een Zeeuw toch ook geen moeite te veel zijn?

Vogelwaarde - Amersfoort 2 uur en een kwartier x 2 = 4,5 uur per dag voor 4,5 uur les en dat 8 keer  :(
Friesland - Amersfoort 1 uur 33 minuten x2 is 3 uur. En de cursusleider krijgt vast ook wel een onkostenvergoeding  ;D

Nee sorry maar dat zie ik niet zitten.

warningh

Tussenstand : 6 cursisten

Overigens is Dokkum - Amersfoort 2 uur per auto, per OV nog een uurtje langer.
Mijn onkostenvergoeding is 20 cent/km of 2e klasse OV. De rest is liefdewerk oud papier.

Drents Hopbier

Citaat van: warningh op 02-12-2017  21:33 uHet Bier Keurmeesters Gilde start in februari 2018 weer met een cursus bierkeurmeester.

Wordt de infopagina over de cursus nog hersteld?

Er staat: Op dit moment heeft het BKG drie vrouwelijke keurmeesters en streeft ernaar meer vrouwen te interesseren keurmeester te worden.

Maar dan vind ik: Maak een spreadsheet waarin vooralle biertypenis uitgewerkt ...  wat vrouwonvriendelijk.

HHopbier

Easywoods

Citaat van: Drents Hopbier op 04-12-2017  22:51 uWordt de infopagina over de cursus nog hersteld?

Er staat: Op dit moment heeft het BKG drie vrouwelijke keurmeesters en streeft ernaar meer vrouwen te interesseren keurmeester te worden.

Maar dan vind ik: Maak een spreadsheet waarin vooralle biertypenis uitgewerkt ...  wat vrouwonvriendelijk.

HHopbier

Hahaha  :lol:

Underdike

Of je effe € 350 wilt betalen en X keer naar Amersfoort wilt komen om voor nota bene ánderen hun plezier te willen gaan scheidsrechteren... 😉

Eric v B

Citaat van: Underdike op 05-12-2017  15:03 uOf je effe € 350 wilt betalen en X keer naar Amersfoort wilt komen om voor nota bene ánderen hun plezier te willen gaan scheidsrechteren... 😉
Fijn dat je zo positief bent.

Jammer dat ik netjes moet blijven.

Knobby

Citaat van: Eric v B op 05-12-2017  16:12 uFijn dat je zo positief bent.

Jammer dat ik netjes moet blijven.
Knipoog gemist?

William

Fijn dat er mensen zijn die de moeite (tijd / geld / bijscholing / mislukte bieren beoordelen) wel nemen om er voor te zorgen dat onze creaties worden gekeurd en anderen daar in op willen leiden.

tdp

Het is dat ik privé nu al geregeld in de knoop kom met mijn tijdsverdeling, maar anders zou ik het zeker overwegen. Wellicht over een jaartje of wat :)

Underdike

Citaat van: Eric v B op 05-12-2017  16:12 uFijn dat je zo positief bent.

Jammer dat ik netjes moet blijven.
Eric, die knipoog stond er om aan te geven dat de gemeenschap eigenlijk het makkelijker zou kunnen maken voor de scheidsrechters die ze nodig hebben (uit aan te leggen potten verenigingen of terugkerende wedstrijden).
De meeste voetbal-verenigingen financieren ook de cursussen van de club-scheidsrechters die ze nodig hebben...

Eric v B

Citaat van: Underdike op 06-12-2017  14:12 uEric, die knipoog stond er om aan te geven dat de gemeenschap eigenlijk het makkelijker zou kunnen maken voor de scheidsrechters die ze nodig hebben (uit aan te leggen potten verenigingen of terugkerende wedstrijden).
De meeste voetbal-verenigingen financieren ook de cursussen van de club-scheidsrechters die ze nodig hebben...
Excuus dan voor de reactie want knipoog of niet, zoals je het boven beschrijft is het absoluut niet op mij over gekomen. Maar ja, ik heb ook niets met voetbal...

warningh

Tussenstand 13 cursisten, nog 3 plaatsen over.

Drents Hopbier

Citaat van: warningh op 12-12-2017  12:37 uTussenstand 13 cursisten, nog 3 plaatsen over.

En nog steeds staat op de infopagina van de cursus:  Maak een spreadsheet waarin vooralle biertypenis uitgewerkt
Ook staat er steeds p_h , terwijl het pH moet zijn.
En als een Duits biertype Octoberfest wordt genoemd (de Duitsers noemen het Oktoberfest), zou ik gaan twijfelen aan de inhoud van de cursus.
Er staan nog wel meer fouten, maar die had ik al doorgegeven.

Hopbier

davyd

Citaat van: Drents Hopbier op 15-12-2017  11:33 uOok staat er steeds pH , terwijl het pH moet zijn.

Dus ik twijfel aan de inhoud van jouw opmerkingen.

Drents Hopbier

Citaat van: davyd op 15-12-2017  11:41 uDus ik twijfel aan de inhoud van jouw opmerkingen.

Jacques weet hoe het juist geschreven moet worden en laat het hier automatisch corrigeren. En als je blijft twijfelen, kan je het zelf nalezen op  http://www.bierkeurmeestersgilde.nl/cursus_2013.htm

Hopbier

davyd

Dat weet ik allemaal maar toch twijfel ik want uiteindelijk is de gepubliceerde zin nonsense.  :proost:

Robert1968

Die paar kleine spelfouten doen mij niet twijfelen aan de kwaliteit van de cursus.
Wel vind ik het jammer dat versie 1.0 van de biertypenlijst nog niet is vernieuwd (inmiddels 3 jaar oud). Daarin staan veel meer onduidelijkheden en ontbreekt een aantal gekende bierstijlen.

Jacques

Citaat van: davyd op 15-12-2017  11:57 uDat weet ik allemaal maar toch twijfel ik want uiteindelijk is de gepubliceerde zin nonsense.  :proost:

Na een kleine aanpassing niet meer...

davyd

Ik heb gecheckt. Er staat helemaal niet p_h op die website.

Jacques

Citaat van: davyd op 16-12-2017  14:01 uIk heb gecheckt. Er staat helemaal niet p_h op die website.

Dan heb je niet goed gekeken...  :)

warningh

Stand van zaken: 17 cursisten. Daarmee is de cursus vol en is de inschrijving gesloten.
Eerste les is gepland op 3 februari a.s.
Volgende cursus staat gepland voor het voorjaar van 2020.
Aanmelden voor de volgende cursus is mogelijk. Je krijgt dan bericht als de inschrijving weer wordt geopend.

Martijn0172

Oei, 2020 pas, getwijfeld met aanmelden maar ik dacht dat volgend jaar beter zou zijn. Maar twee jaar wachten is dan ook weer een beetje te veel van het goede. Affijn succes met de cursus, ik ga me wel alvast voor aanmelden

Knobby

Citaat van: Martijn0172 op 16-01-2018  16:58 uOei, 2020 pas, getwijfeld met aanmelden maar ik dacht dat volgend jaar beter zou zijn. Maar twee jaar wachten is dan ook weer een beetje te veel van het goede. Affijn succes met de cursus, ik ga me wel alvast voor aanmelden
Poeh, ik dacht zelf ook 'doe het volgend jaar wel...'

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.