Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Goedkope hop kopen (pellets)  (gelezen 1391 keer)

Offline mvdhiele

• Senior lid
  • Land: nl
Goedkope hop kopen (pellets)
« Gepost op: 29-11-2017 22:07 u »
Ik wil binnenkort een NEIPA (New England IPA) gaan brouwen. Hiervoor heb ik nogal wat hop nodig (denk aan 600 gram op ongeveer 25 liter).
Waar ik tegenaan loop is dat de hopprijzen van de USA hopsoorten nogal hoog zijn. Op de Nederlandse en Belgische webshops zit je rond de € 16 voor 200 gram.

Weet iemand waar ik voordeliger hoppellets in kan kopen?

De hopsoorten die ik nodig heb voor deze brouw zijn: Mosaic, Citra en Equinox.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline dirk

• Vol lid
  • Land: 00
Re: Goedkope hop kopen (pellets)
« Reactie #1 Gepost op: 29-11-2017 22:22 u »
Amihopfen?

Offline bordev

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 29-11-2017 23:04 u »
Komend weekend ga ik ook een NEIPA brouwen en heb de hoppen inderdaad bij Amihopfen gekocht. Na vergelijken van diverse webshops is daar de hop veel goedkoper en ook verser dan in NL. Bij grotere hoeveelheden vallen de hogere verzendkosten wel mee.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #3 Gepost op: 30-11-2017 00:49 u »
Op de Nederlandse en Belgische webshops zit je rond de €16 voor 200 gram.

Als je goedkoper wilt, moet je 5 kg pakken kopen... ;D en dan is € 10,00 per kg nog goedkoop! Voor een commerciële brouwerij kost Mosaic (pellets) al ± € 30,- per kilo en dan verpakt in zakken van 5 kg... :) en kleine verpakkingen zijn gewoon en stuk duurder... :(

Offline elBieros

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 30-11-2017 08:18 u »
Als je goedkoper wilt, moet je 5 kg pakken kopen...

Ik denk niet dat de gemiddelde hobbybrouwer iets heeft aan dit advies...  :weetniet:

Offline Serge VL

• Super lid
  • Land: be
« Reactie #5 Gepost op: 30-11-2017 09:58 u »
Ik denk niet dat de gemiddelde hobbybrouwer iets heeft aan dit advies...  :weetniet:
Juist wel, je zou samen met enkele hobbybrouwers een stammenaankoop kunnen organiseren of dit organiseren met een brouw gilde!
Dit doen wij bij ons op de gilde al meer dan 10 jaar zo, en wij kopen dan rechtstreeks bij de hop teler of de verwerkingsfabriek voor pellets, de prijs ligt dan zelfs nog beduidend lager om dat de hoeveelheden dan nog veel hoger zijn! (dit jaar hebben we bij ons op de gilde >150 kg ingekocht)
Met een beetje organisatie en initiatief kom je ver  ;)

Offline Ronnie

• Reynaert Wijn- en Bier Gilde
  • Super lid
  • Medewerker Reynaert Wijn-makers & Brouwers Gazet
« Reactie #6 Gepost op: 30-11-2017 10:28 u »
Om een idee te geven, onze gilde in Lokeren koopt samen zo bijna 100 kg aan (we zijn niet zo groot als Geel + Olen zoals bij Serge).
We herverpakken in units van 250 g per hopsoort, we hebben Hallertau Mittelfrühe, Target en Fuggles. Onze verkoopprijs € 3,5 per unit.
Vorig jaar was het nog 2,5 per unit. Alles is bloemen, geen pellets. De meesten geven de voorkeur aan bloemen.
Alles komt van één kleine teler die in pensioen is en het doet om bezig te blijven. Het merendeel verkoopt ie aan een pelletfabrikant.
We hebben dit jaar er ook een handvol Record hop kunnen bekomen. Die is terug van 10 jaar weg geweest.
Het vraagt wat organisatie: plannen, afspreken, omrijden, een namiddag met team de units afwegen en verpakken zonder de soorten door elkaar te halen...

Offline RienP

• Super lid
  • Meer recept-ideeën dan tijd om te brouwen.
« Reactie #7 Gepost op: 30-11-2017 11:25 u »
Hopfen der Welt verkoopt ook in grotere verpakkingen (ook 5kg) en zijn dan vaak (ook met verzendkosten erbij) goedkoper dan de Benelux webshops.

Offline ciesvandekwis

• Super lid
  • napalm is er nog palm
« Reactie #8 Gepost op: 30-11-2017 11:43 u »
Of... je spreekt af met een kleinere brouwer om zijn overschotten over te nemen. Ik ken er wel zo'n paar die gestart zijn en vaak die 5 kg pakken net niet opkrijgen en zo ruimte uitsparen in hun vriezer.

Offline elBieros

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 30-11-2017 14:57 u »
Juist wel, je zou samen met enkele hobbybrouwers een stammenaankoop kunnen organiseren of dit organiseren met een brouw gilde!!

Je hebt helemaal gelijk, gezamenlijk inkopen is inderdaad slim en veel goedkoper (maar dat staat niet in Oscar's advies...  ;))

Gr, elB

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
    • ABV de bierkaai
« Reactie #10 Gepost op: 30-11-2017 16:04 u »
Ik begrijp dat Oscar een samenaankoop van hop gaat starten aangezien hij weet waar de hop te bestellen is voor een mooie prijs.

Offline EBC

• Super lid
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #11 Gepost op: 30-11-2017 19:14 u »
Indien iemand Mosaic pellets wil kopen... ik heb genoeg liggen. Aangekocht in 5 kg verpakkingen rechtstreeks van Yakima Chief.

Stuur maar een PB.

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
    • ABV de bierkaai
« Reactie #12 Gepost op: 01-12-2017 07:59 u »
Indien iemand Mosaic pellets wil kopen... ik heb genoeg liggen. Aangekocht in 5 kg verpakkingen rechtstreeks van Yakima Chief.

Stuur maar een PB.
Leuk initiatief EBC ik doe mee en heb je een persoonlijk berichtje gestuurd. Ben benieuwd welke hoppen Oscar gaat inkopen voor de sameninkoop  :clownsmile:

Offline Niels B.

• Super lid
« Reactie #13 Gepost op: 01-12-2017 08:07 u »
Ik schrijf me in voor Nelson Sauvin Oscar :) :proost:

Offline mvdhiele

• Senior lid
« Reactie #14 Gepost op: 04-12-2017 19:34 u »
Bedankt zo ver voor de reacties! Ik ben er inmiddels achter dat een samenkoop het voordeligst is om aan hop te komen, de prijzen voor de kleinverpakkingen (100 en 200 gram) zijn bij de online aanbieders vrij prijzig, en zullen dit hoogstwaarschijnlijk ook blijven.
Via ebay zie ik trouwens ook diverse aanbieders die de USA hopsoorten redelijk voordelig aanbieden.

Tags: