Ron Pattinson; VINTAGE BIER

Gestart door Jaap W, 29-11-2017 15:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaap W

Naam schrijver; Ron Pattinson

Titel boek: Originele titel; The Home Brewers Guide to Vintage Beer
Nederlandse titel; Vintage Bier

Druk; 2014
Jaar uitgifte: 2014 in Engeland en  in Nederland in 2016
Naam uitgever en plaats vestiging uitgever: Veltman Uitgevers Utrecht
ISBN nr.: 9789048313273

Aantal pagina's: 160
Het boek is gebonden (ringband systeem)
Indien bekend kostprijs: € 15,-- bij de Bruna

Onderwerp boek;
verhandeling over de Britse en Schotse bieren van de laatste 2 eeuwen. Recepten van Porter, Stout, IPA, Pale Ale, Schotse Ale en 2 europese bieren nl. Broyhan en Grätzer

Beschrijving/bespreking boek:
In het boek wordt veel verteld over de opkomst (en soms ondergang) van diverse Britse en Schotse bierbrouwerijen en hun speciale bieren.
Ook staan er 100 recepten in het boek, waarin aangegeven wordt welke en hoeveel ingrediënten er gebruikt moeten worden. Ik heb in de recepten echter niet de benodigde liters voor de recepten kunnen vinden.

Ik vind het boek duidelijk geschreven en er staan volgens mij wel een paar recepten in die je kunt gebruiken.

Ik heb dus niet kunnen vinden hoeveel liter water je nodig hebt voor de diverse recepten en dat vind ik jammer.

In mijn ogen is dit boek geschikt voor iedere hobbybrouwer.

Eindcijfer boek (een rapportcijfer van 1 tot en met 10): Van mij krijgt dit boek een 7,5/8.

chthon

Alle recepten van Ron Pattinson zijn voor 5 gallon. Maar in het boek staan er ook twee maischschema's bij ieder recept, namelijk 1-staps, en daarna ook de historische manier waarop werd gebrouwen. Als je deze hoeveelheden bij elkaar telt, dan kom je op ongeveer 25 liter. Daar van afgetrokken de absorptie, krijg je ongeveer 20 liter.

Jaap W

Bedankt voor deze aanvulling.  :brouwen: :biersmile: :proost: Weet tenminste hoeveel het ongeveer oplevert.

Johan_vL

Gelezen en best een leuk boek, toch nog niets gebrouwen van de recepten die erin vermeld zijn. Zijn er medebrouwers die al wel uit dit boek inspiratie hebben gehaald? En zou je het opnieuw proberen? :brouwen:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.