Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Stel je even voor: Jaap  (gelezen 812 keer)

Offline Jaap W

• Senior lid
  • Land: nl
  • een tevreden bierdrinker is geen onruststoker
Stel je even voor: Jaap
« Gepost op: 16-11-2017 12:04 u »
Hallo forumleden,
Hierbij wil ik mij even voorstellen. Ik ben Jaap en kom uit het oosten van het land. Ik ben 63 jaar en ik ben sinds 2,5 jaar met vervroegd pensioen. Ik heb 42 jaar bij de overheid gewerkt. Ik ben al enige tijd bezig met het maken van wijn en likeur. Sinds 1 jaar ben ik bezig met bierbrouwen. Ik heb eerst gebrouwen met een paar mannen die het al jaren doen en die mij het geleerd hebben, en in die tijd heb ik mijn eigen installatie in elkaar gezet. Het is een HERMS installatie geworden. Kost een paar cent, maar dan heb je ook wat. Mijn vrouw zegt wel eens dat ik goedkoper uit ben als ik een paar kratjes speciaal bier koop in de winkel dan dat ik het zelf brouw, maar dat is nu net de lol van het zelf brouwen vind ik. Ik brouw per keer ongeveer 30 liter bier. Mijn eerste partij (dat een prima donker Belgische dubbel bier opleverde van 60 EBC, 28 IBU en 7,2% alc.) is al bijna op en mijn 2e partij staat nu gebotteld na te gisten op de fles in de warmtekast.  Afwachten wat dat gaat worden.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: stel je even voor
« Reactie #1 Gepost op: 16-11-2017 12:42 u »
Jaap,

welkom op het forum! In welk dorp/stad staan de ketels opgesteld? De zaken in ieder geval al goed aangepakt zo te zien ;)

:brouwen:

Offline HarryL

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: stel je even voor
« Reactie #2 Gepost op: 16-11-2017 12:48 u »
Welkom Jaap

Offline Jaap W

• Senior lid
  • een tevreden bierdrinker is geen onruststoker
Re: Stel je even voor: Jaap
« Reactie #3 Gepost op: 28-11-2017 13:33 u »
Mijn ketels staan in Nijverdal. Sorry voor de late reactie.

Tags: