Kandij

Gestart door DenMaarten, 15-09-2006 09:35 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bakkerman

Citaat van: MO op 12-07-2007  23:52 uVolgens mij wordt er een thermometer bedoeld die ruim boven de 100 °C kan meten.

Klopt, wordt bij de bereiding van snoep gebruikt, zoals het koken van suikeroplossingen.
Het is een stevig uitgevoerd geval, bij de betere kookwinkels moet je die voor onder de 10 euro wel op kunnen pikken.

peterU

Nog even over de Candico. Ik heb eind vorig jaar een bier gebrouwen daarmee. 10 l. om te proberen, met ongeveer 350 gr. Candico. Begin sg was 1065, eind sg 1016. Mede daardoor had het waarschijnlijk een erg dikke smaak. Verder ziltig, wat gebrand, droppig. Ik had voor meer body 150 gr special B gebruikt. Dat was denk ik geen goed idee. Onlangs heb ik de laatste fles opgemaakt. Niet echt slecht, maar volgende keer wil ik een brouwsel dat verder uitgist.  :gistsmile:

peterU

Gisteren met Candico een donkere dubbel gebrouwen. Beetje in W.Vleteren 8- stijl. Basisstorting pilsmout en munchener (4 kg voor 20 l) en tijdens het laatste half uur koken 850 gr. Candico en 500 gr. bruine kandijbrokken. Die Candico kleurt sterk! Diep donkere kleur. Begin sg 1065. Nu is de vraag: wat blijkt er van die kleur over na de vergisting. We gaan het zien. Flink wat Pilgrim hop gebruikt en zelf opgekweekte Westmalle gist.  :lekkerbier:

glaasjebier

Even snel een vraagje m.b.t. het moment waarop kandijsuiker toegevoegd dient te worden. Ik ga eerdaags een quadrupel brouwen waaraan 200 gram bruine kandijsuiker toegevoegd dient te worden. Ik heb echter nog niet eerder met kandijsuiker gebrouwen. Wat zijn de meningen over het moment waarop je dit toevoegt? Is dit, als in bovenstaand bericht, tijdens het koken en dan in het laatste half uur?

Oscar

Citaat van: glaasjebier op 09-05-2008  09:48 uWat zijn de meningen over het moment waarop je dit toevoegt? Is dit, als in bovenstaand bericht, tijdens het koken en dan in het laatste half uur?

Dit kan vrijwel op ieder moment, tijdens koken (begin, halverweg, einde) of tijdens de vergisting of vlak voor de lagering...

oranjeboombiertje

Het kan zelfs tijdens het maischen, niet het beste maar het kan wel.

 :degroeten:
Wesley

JWVG

Waarschijnlijk gaat voor het schroten ook wel, als je een goede molen hebt  ;D

  :degroeten: JW.

EBC

Je kan het ook gewoon tijdens het drinken toevoegen in je glas  :beersmiley:

William

Citaat van: EBC op 09-05-2008  19:42 uJe kan het ook gewoon tijdens het drinken toevoegen in je glas  :beersmiley:

On the rocks  ;D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.