Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Bierafwijkingen nabootsen  (gelezen 352 keer)

Offline Lutz

• Vol lid
  • Land: be
Bierafwijkingen nabootsen
« Gepost op: 26-11-2017 16:02 u »
Dag allemaal

Ik weet dat er flesjes bestaan met vloeistoffen erin die smaakafwijkingen in bier nabootsen. Dus dan doe je enkele druppels van het flesje met diacetyl in een pilsje en dan kan je ruiken hoe dat dan ruikt.

Weet er iemand waar ik zo een pakketje kan krijgen?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline SMol

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Bierafwijkingen nabootsen
« Reactie #1 Gepost op: 26-11-2017 16:09 u »
Dag allemaal

Ik weet dat er flesjes bestaan met vloeistoffen erin die smaakafwijkingen in bier nabootsen. Dus dan doe je enkele druppels van het flesje met diacetyl in een pilsje en dan kan je ruiken hoe dat dan ruikt.

Zoek maar eens op Siebels sensory kit (niet goedkoop). Je kan ook zelf wat maken zie https://www.bjcp.org/study.php#drbeer

Offline Drents Hopbier

• Super lid
  • Land: nl
« Reactie #2 Gepost op: 26-11-2017 16:41 u »
Dag allemaal

Onderaan op members.ziggo.nl/drents.hopbier/afwijkingen.htm  staan wat suggesties.

Hopbier

Offline davyd

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 26-11-2017 17:01 u »
Deze worden gebruikt in de opleiding bierkeurmeester: http://www.flavoractiv.com/drinks/beers/enthusiast-kit/

Niet goedkoop, best aankopen in groep en samen oefenen.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #4 Gepost op: 26-11-2017 23:11 u »
Deze worden gebruikt in de opleiding bierkeurmeester: http://www.flavoractiv.com/drinks/beers/enthusiast-kit/

Niet goedkoop, best aankopen in groep en samen oefenen.

Klopt helemaal. De Nederlandse bierkeurmeesters trainen zeer regelmatig met deze smaakafwijkingen.
Ook bij de Stibon opleiding worden ze gebruikt.

Tags: