Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: 2 vraagjes...  (gelezen 420 keer)

Offline dayfox

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
2 vraagjes...
« Gepost op: 25-11-2017 07:42 u »
Hallo brouwers!

Ben na een jaar (I know, I know, ik vind TE veel dingen leuk, te weinig tijd) weer aan het inlezen en heb dus al een poos een elektrische weckketel in de schuur staan.
Nu kom ik er dus achter dat je met de ketel behoorlijk moet knooien om aan je juiste temperaturen te komen.
Nu kwam ik op Youtube een filmpje tegen dat iemand met een sous vide circulator bezig was.

Komt mijn 1e vraag:
Wie gebruikt dit of heeft er ervaring mee? Voordeel: Lijkt me ideaal om te temperaturen te behalen. Nadeel: Blijft een pittig prijsje voor sporadisch gebruik.

2e vraag:
Zijn er hobbybrouwers die in de buurt van Zwolle of Apeldoorn of omgeving (woon zelf in Heerde) wonen waar ik een x mee mag kijken met het brouwproces alvorens ik zelf ga martelen?
Mijn dank zou groot zijn!!

Groetjes Dennis

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline BrouwMout.nl

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Voor al je bieringrediŽnten
    • BrouwMout.nl
Re: 2 vraagjes...
« Reactie #1 Gepost op: 25-11-2017 10:51 u »
Sous vide is een mooie, maar dure oplossing. Je kunt hetzelfde bereiken met een STC-1000 temperatuur regelaar en een pompje.
Je kunt ook alleen een stc1000 gebruiken en met de hand roeren.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #2 Gepost op: 25-11-2017 21:43 u »
Via de tag temperatuurcontrole kun je heel wat topics vinden over hoe je de temperatuur kunt controleren.

Voor alle tags zie http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?action=tags

Online bjorri

• Senior lid
  • eeuwige beginner
« Reactie #3 Gepost op: 26-11-2017 12:50 u »
Een hoop geld voor een dompelaar met thermostaat.

Die ketel hoef je niet veel aan te doen. Alleen een fleecedekentje er om heen wikkelen of bubbeltjes plastic. Daarmee kan je prima ruim twintig liter mee aan de kook krijgen en houden.

Desnoods koop je een goedkope losse dompelaar om de zaak sneller aan de kook te krijgen. Dat heb ik nu een keer geprobeerd en mijn wort kookt voor ik klaar ben met spoelen. Een tijdwinst van een half uur ongeveer maar je moet er wel even biij blijven natuurlijk.

Wel heb ik - na de aankoop- enige argwaan over de veiligheid van die dompelaar. De ketel zelf is in ieder geval goed geaard en ik ging toch al niet met mijn handen in die hete wort zitten. Dat zal dus wel los lopen,hooguit dat er een keer een stop doorslaat.

Tags: