8-4-2018 Hobbybrouwers middag @ De Bierbrigadier Eindhoven

Gestart door bramvandersommen, 15-03-2018 19:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bramvandersommen

Voor de mensen uit omgeving Eindhoven wellicht interessant.
De eerste bijeenkomst voor hobbybrouwers die de jongens van de Bierbrigadier organiseren.
Ik heb hier in ieder geval lang naar uit gekeken!

Hopelijk zijn er nog meer medebrouwers uit de omgeving waar ik die dag een biertje en ideeën mee kan uitwisselen [emoji846]

Facebook evenement: https://www.facebook.com/events/149873419021957/?ti=icl

Details:
Zondag 8 april van 13:00 tot 18:00, De Bierbrigadier Bergstraat 41, 5611JX Eindhoven
We merken dat steeds meer mensen, net als ons, graag thuis bier brouwen. We krijgen regelmatig wat biertjes te proeven van onze klanten/brouwers, en dat vinden we super tof! Om deze ontwikkeling te steunen en de, vaak lekkere, bieren de ruimte te geven om nog beter te worden gaan we aan de slag met een hobbybrouwvereniging. Om eens te polsen in hoeverre hier interesse in is organiseren we het volgende:

Zondag 8 April opent Aniek (onze biersommelier en hobbybrouwster) ons Hoofd Bierkwartier voor iedereen die zijn of haar gebrouwen bier aan anderen wil laten proeven om elkaar te helpen nog betere bieren te brouwen. Tijdens deze dag zullen we eens met zijn alleen om tafel om te kijken wat behoeftes zijn van de hobbybrouwers. Zo willen wij in de toekomst bijvoorbeeld bevriende brouwers uit nodigen om te komen praten over hun ervaringen, en het uitwisselen van tips&tricks.

Heb je interesse om deze middag bij te wonen? Meld je dan even aan via eindhoven@debierbrigadier.nl.


Adbrouwt

Succes met jullie vereniging. Veel plezier maar dat zal wel lukken met een biertje erbij.

Brouwers

Hmm denk dat de PR van ons bierbrouwersgilde wat beter moet, want er is sinds 2013 al een hobbybrouwvereniging in Eindhoven. Kijk maar even op peelsbierbrouwersgilde.nl. Ik denk dat er wel enkele van onze leden naar toe gaan, al is het maar om onze vereniging te promoten  >:D

bramvandersommen

Citaat van: Brouwers op 15-03-2018  21:11 uHmm denk dat de PR van ons bierbrouwersgilde wat beter moet, want er is sinds 2013 al een hobbybrouwvereniging in Eindhoven. Kijk maar even op peelsbierbrouwersgilde.nl. Ik denk dat er wel enkele van onze leden naar toe gaan, al is het maar om onze vereniging te promoten  >:D

Daar heb pas van gehoord toen ik via marktplaats een gistvat heb verkocht, helaas kan ik op de eerstvolgende bijeenkomst er niet bij zijn.
Bovendien kan ik het altijd goed vinden met de eigenaren en klanten van de Bierbrigadier. In ieder geval leuk als er meerderen van de partij zijn die dag, ik kan alsnog eens bij jullie te komen kijken Brouwers!

Adbrouwt

Commerciële partijen willen graag een graantje meepikken.

Knobby

Citaat van: Adbrouwt op 16-03-2018  07:13 uCommerciële partijen willen graag een graantje meepikken.
Waarom zijn mensen altijd zo wantrouwig?
In Utrecht is de brewpub de Kromme Haring altijd de gastheer van onze IBU bijeenkomst. Enige wat ze vragen is dat de gasten 1 a 2 biertjes van hun drinken, naast wat we zelf meenemen. Dat vind ik zeker geen straf want hun bieren zijn erg lekker, en het is een erg lage prijs voor het gebruik van hun ruimte. Daarnaast hebben we dankzij de contacten van Gijs en Stephen ook altijd een professionele brouwer te gast, dus dat maakt het extra interessant!

Adbrouwt



Citaat van: Knobby op 16-03-2018  09:53 uWaarom zijn mensen altijd zo wantrouwig?
Omdat commercie en kwaliteit vaak niet samen gaan. Maar je hebt gelijk ik ben wantrouwig. Veel plezier allen maar dat had ik al gemeld

Easywoods

Citaat van: Knobby op 16-03-2018  09:53 uWaarom zijn mensen altijd zo wantrouwig?
In Utrecht is de brewpub de Kromme Haring altijd de gastheer van onze IBU bijeenkomst. Enige wat ze vragen is dat de gasten 1 a 2 biertjes van hun drinken, naast wat we zelf meenemen. Dat vind ik zeker geen straf want hun bieren zijn erg lekker, en het is een erg lage prijs voor het gebruik van hun ruimte. Daarnaast hebben we dankzij de contacten van Gijs en Stephen ook altijd een professionele brouwer te gast, dus dat maakt het extra interessant!

Lijkt me zelfs heeeeeel redelijk te vragen om 1 a 2 biertjes per gast te drinken van de gastheer  ;) :biersmile:

Jacques

Citaat van: bramvandersommen op 15-03-2018  21:59 uDaar heb pas van gehoord toen ik via marktplaats een gistvat heb verkocht, helaas kan ik op de eerstvolgende bijeenkomst er niet bij zijn.

Er is een pagina op deze site met de clubs voor hobbybrouwers. Handig voor het geval je wilt weten waar bij jou in de buurt een club zit.
Zie https://www.hobbybrouwen.nl/clubs.html

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.