Le Garage Home Brews - Etiketten

Gestart door bramvandersommen, 22-11-2017 22:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bramvandersommen

Hallo na alle mooie reacties op mijn introductie post zal ik hier ook even mijn etiket ontwerpen met jullie delen. (Van eerste bier brouwsel tot meest recent) :proost:

Mijn eerste drinkbare brouwsel (HEMA American Pale Ale)



4x4 Double IPA



Road Trip Saison (frisse saison met sorachi ace, szechuan peper en limoengras):



Route 60 APA (voor mijn pa's 60e verjaardag)




Route 66 IPA (variant van Route 60)




Engine Oil RIS


Fruitbiertje

Als ze net zo goed smaken, als dat je etiketten eruit zien, dan kan je er je beroep van maken.
Ze zouden niet misstaan tussen de andere craft bieren.
Petje af voor de ontwerpen

Jeukstaardt

Erg, erg fraai!! Zou ze zo meenemen bij de slijter.
Ben wel benieuwd naar je 4x4, 150 IBU, 9,5%....

HarryL

Wauw, dat zijn mooie etiketten.

bjorri


MarinusHolkema

Heel erg mooi. Vooral de route 66 met krat erg mooi!

joenedu

Ze zien er prachtig uit! Respect!

Drents Hopbier

Citaat van: bramvandersommen op 22-11-2017  22:05 u

Waarom Le garage, als het verder in het Engels moet?
En bottel date lijkt meer op de datum van flesfabricage. Ik zou dan bottling date gebruiken.

Hopbier

bramvandersommen

Citaat van: Drents Hopbier op 23-11-2017  09:48 uWaarom Le garage, als het verder in het Engels moet?
En bottel date lijkt meer op de datum van flesfabricage. Ik zou dan bottling date gebruiken.

Hopbier

Eigenlijk is er niet echt een reden voor.
In mijn jeugdige jaren heeft mijn pa in zijn garage waar hij voor de hobby Amerikaanse auto's opknapte een bar getimmerd.
Sinds dien noemde mijn vrienden en ik het Le Garage en heb ik een bijpassend bord van een niet bestaand pilsener geknutseld voor tegen de voorzijde van de bar (zie foto).
Toen ik ben gaan brouwen leek het mij een leuk idee om die naam in stand te houden.



Betreft de bottle date, eens [emoji4] Maar ach, was ook het eerste etiketje voor mijn eerste biertje.

bramvandersommen

Bedankt voor alle leuke reacties!

Easywoods

Citaat van: bramvandersommen op 23-11-2017  10:04 uBetreft de bottle dat, eens :) Maar ach, was ook het eerste etiketje voor mijn eerste biertje.

Het ziet er allemaal strak uit hoor! "bottle date" is je vergeven  ;) :duimop: :duimop:

jaapz

Wauw! Als ik deze bij de slijter zag staan had ik er een paar meegenomen, ziet er zeer professioneel uit

TymonK

Machtig mooie etiketten en dat kratje brengt me op een idee  :biersmile: :proost:

bramvandersommen

Citaat van: TymonK op 24-11-2017  09:11 uMachtig mooie etiketten en dat kratje brengt me op een idee  :biersmile: :proost:

Bedankt! Is een simpel kratje van de Ikea die ik aan de binnenzijde iets verkleind heb met latjes. Zwart spuiten en een flesopener erop schroeven, klaar.

TymonK

Citaat van: bramvandersommen op 24-11-2017  14:30 uBedankt! Is een simpel kratje van de Ikea die ik aan de binnenzijde iets verkleind heb met latjes. Zwart spuiten en een flesopener erop schroeven, klaar.
:) ;D 8) :groots:

Jaap W

Die etiketten zien er zeer goed uit. :groots: :groots: Ik ben benieuwd welk programma je daarvoor hebt gebruikt. :nut: :brouwen:

bramvandersommen

Citaat van: Jaap W op 30-11-2017  16:48 uDie etiketten zien er zeer goed uit. :groots: :groots: Ik ben benieuwd welk programma je daarvoor hebt gebruikt. :nut: :brouwen:

Bedankt!
Ik gebruik Adobe Illustrator voor het ontwerpen van mijn etiketten.

Jaap W

Bedankt. Eens kijken of ik er iets mee kan beginnen.   :brouwen: :biersmile:

bramvandersommen

Drie weken geleden weer een mooie Russian Imperial Stout gebotteld.
Gisteren alle flesjes gelabeld :D
Ook de OP geupdatet

Engine Oil


erwinl


Jeukstaardt

Wat is je werkwijze verder? Op wat voor papier print je? En met wat voor inkt, enz.?

bramvandersommen

Citaat van: Jeukstaardt op 13-01-2018  20:53 uWat is je werkwijze verder? Op wat voor papier print je? En met wat voor inkt, enz.?

Vooraf denk ik na over de naam. Deze heeft altijd iets met het sleutelen aan (Amerikaanse) auto's of motoren te maken.
Daarna maak ik een moodboard om inspiratie voor een bepaalde stijl die erbij past te krijgen.

Vervolgens maak ik een design met Adobe Illustrator. Hier ben ik gemiddeld zo'n 10 uur mee bezig.

Zodra deze klaar is lever ik een pdf aan op ware grootte inclusief trimlijnen voor het snijden bij een print/post zaakje.

Ik laat deze gewoon printen en snijden op 210 grams papier. Deze papiersoort is redelijk dik waardoor het niet gaat bobbelen of uitlopen bij een beetje vocht.

Vervolgens is het niets meer dan de labels met flink wat pritt tegen de flesjes plakken.

Best wel een klus voor ieder brouwsel dus. Maar het is het waard :)

bramvandersommen

Citaat van: bramvandersommen op 22-11-2017  22:05 uHallo na alle mooie reacties op mijn introductie post zal ik hier ook even mijn etiket ontwerpen met jullie delen. (Van eerste bier brouwsel tot meest recent) :proost:

Mijn eerste drinkbare brouwsel (HEMA American Pale Ale)



4x4 Double IPA



Road Trip Saison (frisse saison met sorachi ace, szechuan peper en limoengras):



Route 60 APA (voor mijn pa's 60e verjaardag)




Route 66 IPA (variant van Route 60)




Engine Oil RIS



Weer twee nieuwe bieren bij de collectie  :brouwen:

Full Throttle Tirple IPA
Een 11% IPA met dextrose en ontzettend veel hop in de whirlpool en 2x gedryhopped




Riding Steady American Pale Ale
Een hoppige SMaSH pale ale (Pale mout en Sorachi Ace) die wederom veel whirlpool hop heeft en 2 x is gedryhopped.



muldereric

Citaat van: bramvandersommen op 13-01-2018  21:00 uVervolgens maak ik een design met Adobe Illustrator. Hier ben ik gemiddeld zo'n 10 uur mee bezig.
Ik heb zo weinig Illustrator ervaring dat ik er 10 weken mee bezig zou zijn haha. Erg puike etiketten hoor!
Ik zou niet eens weten hoe ik hem op ware grootte maak en voorzie van trim lijnen t.b.v. het snijden bij de drukker.
Waarom lever je trouwens een pdf aan en niet het vector ai bestand? Bij pdf meer garantie dat het afgedrukte formaat klopt?
Ben je ook werkzaam in de grafische sector?

bramvandersommen

Citaat van: muldereric op 08-03-2018  00:04 uIk heb zo weinig Illustrator ervaring dat ik er 10 weken mee bezig zou zijn haha. Erg puike etiketten hoor!
Ik zou niet eens weten hoe ik hem op ware grootte maak en voorzie van trim lijnen t.b.v. het snijden bij de drukker.
Waarom lever je trouwens een pdf aan en niet het vector ai bestand? Bij pdf meer garantie dat het afgedrukte formaat klopt?
Ben je ook werkzaam in de grafische sector?

Bedankt Muldereric!
Ik lever liever een PDF aan omdat ik dan zeker weet dat het document al op het juiste formaat is en trimlijnen bevat. Mijn rauwe illustrator bestand kan ook nog wel eens lagen bevatten die uitstaan, wellicht ook een gedeelte risico dat ik beperk dat deze per ongeluk mee worden afgedrukt? Het geeft me in ieder geval het gevoel van meer controle.

Ik ben inderdaad werkzaam in een technisch/creatieve sector (online marketing)  :)

P.S. Mocht je nou toevallig in een shirtje willen rondlopen van dit forum met een soortgelijk design dan kun je mij supporten door op mijn ontwerp in de T-shirt ontwerp wedstrijd te stemmen: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,36118.0.html
Het zou een hele eer voor mij zijn als ik medebrouwers tegen zou komen met mijn ontwerp op het shirt :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.