Gist 3787 bevroren heeft iemand in de buurt slurrie ervan? Morgen brouwdag

Gestart door opabier, 17-11-2017 22:41 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

opabier

Hallo medebrouwers.

Had voor morgen een brouwdag gepland.
Wilde vandaag giststarter maken... Lijkt erop dat de gist 3787 Wyeast bevroren is geweest.

Koelkast stond  te koud denk ik... Lag halfbevroren courgette naast.

Gist is wel pas gekocht.

Rijd niet even van mijn huis naar Brouwland om nieuwe te halen.

Heb wel brouwdag ingepland
morgen 18-11.... kan wel verschuiven...naar zondag


Maar mijn vraag is: heeft iemand slurrie staan hiervan in de buurt van Amsterdam?
Dan kan ik namelijk wel gewoon brouwen morgen...wie oh wie kan helpen??

Groetjes OPA bier

seed7

Sowieso een starter van maken. Die gisten, dat zijn bikkels, die hebben het lef om zomaar in 'de natuur' te overleven ;)

Wel naar een alternatief blijven kijken,

Ingo

Oscar

Citaat van: opabier op 17-11-2017  22:41 uHad voor morgen een brouwdag gepland.
Wilde vandaag giststarter maken...

Dan ben je sowieso al te laat... Koop morgen ff een paar zakjes korrelgist.  :brouwen:

Thamerdal

Citaat van: opabier op 17-11-2017  22:41 uRijd niet even van mijn huis naar Brouwland om nieuwe te halen.

Ik zou vanuit de regio Amsterdam ook niet zomaar even naar Brouwland rijden. Brouwmarkt in Almere is veel dichterbij.

Jeukstaardt

Citaat van: Thamerdal op 18-11-2017  10:15 uIk zou vanuit de regio Amsterdam ook niet zomaar even naar Brouwland rijden. Brouwmarkt in Almere is veel dichterbij.

En op zondag ook nog open

Traploper

En er is vast ook nog wel een supermarkt of groenteboer open voor een nieuwe courgette.

jpt

Citaat van: Traploper op 18-11-2017  15:26 uEn er is vast ook nog wel een supermarkt of groenteboer open voor een nieuwe courgette.
Dat is waar. En toch wel een lekkere groente als je dat morgenavond wil eten.

Underdike

Citaat van: Thamerdal op 18-11-2017  10:15 uIk zou vanuit de regio Amsterdam ook niet zomaar even naar Brouwland rijden. Brouwmarkt in Almere is veel dichterbij.

Dat wou ik ook zeggen, Markerkant 1111 in Almere, 35 minuutjes vanaf Amsterdam, en op zondag open  :groots:

opabier

Hallo Brouwers..

Gister erg druk met brouwen gehad.

Had een buurman gister 2 pakken laten halen voor me.
Te druk om te kijken voor reacties.

Heb 1 pack gesmackt om 12;00. En direct geënt op 22 liter met SG 1090. Tot mijn verbazing net gekeken. GEEN schuimvorming, niks.

Heb van de 40 liter ook nog 1 mandfles van 5 liter gevuld met een deel van smackpack 2, die staat te knallen. En nog een emmertje met 10 liter....de rest van de smackpack. Ook helemaal niks geen schuim en bubbels.

Ook nog twee mandflesjes van 5 liter met proef biertje. 1 met s33 en de ander met s33 met  t58 gemixt. Staat ook te knallen.

Heb het 22 liter vat geopend net en flink geroerd. Het andere emmertje ook.

Wat zal ik doen als beide weer niet opgang komen?

Zou ik toch te weinig actieve gist toegevoegd hebben? Normaal zet ik het 24 uur op magneet roerder 1 pack en dat is meestal meer dan genoeg voor 30 liter.

Bedankt voor de reacties.

Hoor graag wat ik het beste kan doen. Wil niet dat mijn hoofdbrouwsel mislukt.

Dus Brouwmarkt is vandaag open?

groetjes OPA bier

Henielma

Citaat van: opabier op 19-11-2017  11:07 uWat zal ik doen als beide weer niet opgang komen?

Hoor graag wat ik het beste kan doen. Wil niet dat mijn hoofdbrouwsel mislukt.

Wat je het beste kan doen is wat geduld hebben.

Jeukstaardt

Citaat van: opabier op 19-11-2017  11:07 uHeb 1 pack gesmackt om 12;00. En direct geënt op 22 liter met SG 1090.

Dat is veel te weinig! Volgens mr. malty heb je zonder starter bijna 4 verpakkingen nodig voor dit wort!

beermenke

Die 5 liter die mooi staat te gisten lijkt me een mooie starter. Die zou ik er alvast bijdoen en dan even geduld. Onderenten kan straks ook een mooi resultaat opleveren.

opabier

Bedankt voor de reacties.

BrouwHulp had het over 1,7 smackpack 3787... Heb ik vorige keer 1 pack gistarter van gemaakt van het zelfde brouwsel, na 24 uur erin gedaan. Kwam door het waterslot heen helaas. Wel hele goede vergisting van gehad..en super biertje geworden!

Hoe doe ik dat dan?  Die 5 liter die wel staat te gisten nu direct verdelen over de ander vaten (22 liter en +- 8 liter).

Moet ik dan wel wat aftappen van die ander vaten toch? Anders heb ik niet genoeg kopruimte en spuit het door het waterslot heen?!

Of is het toch makkelijker om gewoon naar Brouwmarkt te rijden en 2 pakken erbij te halen?

Heb morgen en de rest van de week namelijk geen mogelijkheid om naar Brouwmarkt te rijden...

Hoor graag van jullie!

groetjes OPA bier


beermenke

Gistend mengen met niet gistend totdat vat vol is en dan weer aftappen zodat je kopruimte overhoud. Zo zou ik het doen. Succes

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.