Geen koolzuur in bier

Gestart door HarryL, 16-11-2017 20:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HarryL

Citaat van: Berend Postema op 25-11-2017  03:38 uAls je morgen naar Beilen rijden wilt heb je alvast een (nieuwe) stc-1000. Scheelt je 30 dagen wachten. Doe je mij die van jou als hij binnen is.

Zie je berichtje nu pas, ik heb hem zaterdag net binnen gekregen :)

HarryL

Citaat van: Easywoods op 25-11-2017  00:14 uEn als je je gistkast liever gebruikt om je gistvat in te zetten zet je je gebottelde flessen gewoon in een kuip met water en een aquarium verwarming die je instelt op 25 graden... Dat is ook goed genoeg voor hergisting op de fles  :proost:

Heb nog een aquarium staan... Maar daar zitten nog vissen in haha!
Als ze dood zijn, dan weet ik wel waar ik het aquarium voor ga gebruiken hahah!

Easywoods

Citaat van: HarryL op 27-11-2017  06:45 uHeb nog een aquarium staan... Maar daar zitten nog vissen in haha!
Als ze dood zijn, dan weet ik wel waar ik het aquarium voor ga gebruiken hahah!

Een paar vissen rond je flessen laten zwemmen is geen enkel bezwaar  :lol:

HarryL

Citaat van: Easywoods op 27-11-2017  07:24 uEen paar vissen rond je flessen laten zwemmen is geen enkel bezwaar  :lol:

Hahaha!! Denk dat ik dan wel vragen krijg.
Denk trouwens dat het er wel leuk uit zal zien :)

lordsjors81

Geduld loont inderdaad.
Ik ben dit jaar begonnen met brouwen. In de zomer had ik bij hergistend bier opgeslagen in de schuur al aardige carbonisatie na een week (ook ongeduldig). Nu moet ik ze toch echt eerst twee weken binnenzetten (kamertemperatuur dus) totdat ze goede sprankelen. Daarna gaan ze weer de schuur in. 

Als je wat meer brouwsels hebt staan in verschillende stadia van rijping, dan neemt het ongeduld ook wat af merk ik ;-)

Jacques

Citaat van: HarryL op 27-11-2017  06:43 uNou, ik heb van het weekend eens 1 geprobeerd (kon niet langer wachten).
Toen ik het flesje opende, hoorde ik een harde *plop* en zag ik wat schuimontwikkeling.
De smaak is goed, laat de andere flessen nog even rijpen.
De kleur, hij is niet meer helder, maar zit een waasje in.



Dank voor de tips, voor mij een heel goed leermomentje geweest.

De foto is voor mij niet zichtbaar. Waarschijnlijk is dat omdat ik niet beschik over de rechten om deze te bekijken.

HarryL

Citaat van: Jacques op 27-11-2017  21:23 uDe foto is voor mij niet zichtbaar. Waarschijnlijk is dat omdat ik niet beschik over de rechten om deze te bekijken.
Deze zou het moeten doen;

lier

Ligt het aan de foto of heb je zoveel vlokken in je bier?

Jacques

Zo te zien komt er gist omhoog. Dat verklaart ook de troebelheid.

HarryL

Citaat van: lier op 28-11-2017  21:36 uLigt het aan de foto of heb je zoveel vlokken in je bier?

Ligt aan de foto, er zaten geen vlokken in het bier :)

Jeukstaardt

Ongefilterd he, staat ook op het glas ;)

HarryL

Citaat van: Jeukstaardt op 29-11-2017  12:28 uOngefilterd he, staat ook op het glas ;)

Hahahha  :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.