Brandbier wedstrijd 2018

Gestart door Adbrouwt, 15-11-2017 10:35 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ansius

Nu bestel ik in een Mexicaans restaurant een Mug.
Krijg ik een schotelwaterachtig van kleur bier met zout aan de rand.
Bier zelf is zuur, weliswaar van limoen.
Weinig tot geen schuim.
De combinatie van zout en zuur maakt het te drinken.
Maar Brand waar begin je aan?

Rene Haring

Citaat van: Ansius op 26-02-2018  02:58 uNu bestel ik in een Mexicaans restaurant een Mug.
Krijg ik een schotelwaterachtig van kleur bier met zout aan de rand.
Bier zelf is zuur, weliswaar van limoen.
Weinig tot geen schuim.
De combinatie van zout en zuur maakt het te drinken.
Maar Brand waar begin je aan?

Aan ons dus de uitdaging: Dat kan beter!

BrouwMark

Citaat van: DavidR op 19-02-2018  11:24 uPrecies! 250x minimaal 1kg zuurmout + nog eens zo'n 50 pH meters  ;D

De kiloverpakkingen Weyermann sauer zijn al op bij Brouwmarkt ;D

Jacques

Citaat van: BrouwMark op 26-02-2018  10:51 uDe kiloverpakkingen Weyermann sauer zijn al op bij Brouwmarkt ;D

Dat is snel opgelost. Verpakkingen van 5 kg herverpakken...

BrouwMark

Citaat van: Jacques op 26-02-2018  20:52 uDat is snel opgelost. Verpakkingen van 5 kg herverpakken...

Ik denk eerder die van 25 kg  ;)

Één van jullie al het krat binnen gekregen? Mijn recept is klaar, de spulletjes zijn binnen. Ergens komende week ga ik mijn gooi naar eeuwige roem brouwen.  ;D

DavidR

Morgen (2-3) dagdeal bij Brouwmarkt: 5 kg Swaen Sauer, dat is toevallig! ;-)

Emanuel

Citaat van: BrouwMark op 28-02-2018  10:33 uIk denk eerder die van 25 kg  ;)

Één van jullie al het krat binnen gekregen? Mijn recept is klaar, de spulletjes zijn binnen. Ergens komende week ga ik mijn gooi naar eeuwige roem brouwen.  ;D

Hier het krat nog niet binnen gekregen. Ik weet niet of meerdere het krat nog niet hebben ontvangen? Het formulier voor het recept trouwens ook nog niet ontvangen...

beermenke

Ik denk ook niet dat ze al aan het verzenden zijn. Worden pas 23 mei opgehaald
Lijkt me geen bier dat je bijna 3 maanden voor ophalen al gebotteld wilt hebben.

haicoterbeek

Citaat van: beermenke op 01-03-2018  19:57 uIk denk ook niet dat ze al aan t verzenden zijn. Worden pas 23 mei opgehaald
Lijkt me geen bier dat je bijna 3 maanden voor ophalen al gebotteld wilt hebben.
Zou knap zijn als iemand hem nu al kan bottelen.

Jacques

Citaat van: Emanuel op 01-03-2018  18:34 uHier het krat nog niet binnen gekregen. Ik weet niet of meerdere het krat nog niet hebben ontvangen? Het formulier voor het recept trouwens ook nog niet ontvangen...

Gebruik de tijd om meerder proefbrouwsels te maken. Het brouwen van een Gose is immers geen gesneden koek voor de meesten van ons.

Emanuel

Citaat van: Jacques op 01-03-2018  23:50 uGebruik de tijd om meerder proefbrouwsels te maken. Het brouwen van een Gose is immers geen gesneden koek voor de meesten van ons.

Vorige week dan ook een proef batch gebrouwen die nu aan het gisten is. Wanneer er gebotteld wordt wil ik meerdere batches hebben om daaruit de beste te kiezen. Dat ik benieuwd ben naar de flessen die opgestuurd worden komt doordat er bij het inschrijven aangegeven werd dat de flessen binnen 3 weken opgestuurd worden... en die drie weken zijn nu ruim voorbij  ;)


Jacques

Citaat van: Emanuel op 03-03-2018  18:32 uVorige week dan ook een proef batch gebrouwen die nu aan het gisten is. Wanneer er gebotteld wordt wil ik meerdere batches hebben om daaruit de beste te kiezen. Dat ik benieuwd ben naar de flessen die opgestuurd worden komt doordat er bij het inschrijven aangegeven werd dat de flessen binnen 3 weken opgestuurd worden... en die drie weken zijn nu ruim voorbij  ;)

Je kunt ook bottelen in Brand flessen. Een laee krat kun je halen bij een slijterij. Wel goed schoonmaken.
Vervolgens afsluiten met een neutrale kroonkurk (koper-, zilver- of goudkleurig).
Vorige jaar heb ik gevraagd of het een probleem was dat er geen Brand kroonkurken op de fles zat. Dit was geen probleem heb ik als antwoord gekregen.

Haagse Wouter

Even iets heel anders, vandaag de nieuwe verpakking van zwaar blond gezien in de supermarkt.

De oude ligt er ook nog maar met korting.

Ansius

Citaat van: beermenke op 01-03-2018  19:57 uLijkt me geen bier dat je bijna 3 maanden voor ophalen al gebotteld wilt hebben.

Leg eens uit waarom.

beermenke

Ik brouw overwegend zwaardere bieren die na 1 jaar lekker gerijpt zijn.
Dit verwacht ik niet bij een gose die iets zuur en zout en troebel van de gist moet zijn. Na ruim 4 maanden lijkt ie me geheel uitgezakt maar ik weet het helemaal niet zeker vandaar dat ik ook schrijf, lijkt. Goed dat je er op reageert want zo komen reacties en ik wil graag nog leren.

Fermon

Vandaag mijn eerst poging om een gose te brouwen voor de Brand wedstrijd. Het rendement was aan de hoge kant in vergelijking met mijn voorgaande bieren, maar zit nog binnen de grenzen van Brand. Hij komt er wel heel bleek uit. Ik heb een redelijke hoeveelheid zuurmout gebruikt maar de pH was nog aan de hoge kant. De vergisting afwachten en dan eventueel bijsturen met melkzuur.

Rene Haring

Citaat van: Fermon op 05-03-2018  16:22 uVandaag mijn eerst poging om een gose te brouwen voor de Brand wedstrijd. Hij komt er wel heel bleek uit.

Gerstemout is meer dan pilsmout alleen  ;)

Fermon

Citaat van: Rene Haring op 06-03-2018  15:47 uGerstemout is meer dan pilsmout alleen  ;)

Dat meen je

Emanuel

Citaat van: Rene Haring op 06-03-2018  15:47 uGerstemout is meer dan pilsmout alleen  ;)

Bij mij was het ook vrij bleek, net ochtendwater. Maar met het koken is het al wat donkerder geworden en nu in het gistvat heeft het een mooie weizen kleur...

BrouwMark

Citaat van: Rene Haring op 06-03-2018  15:47 uGerstemout is meer dan pilsmout alleen  ;)

Mout is meer dan gerstemout alleen  ;)

Marksbrew

Citaat van: BrouwMark op 28-02-2018  10:33 uIk denk eerder die van 25 kg  ;)

Één van jullie al het krat binnen gekregen? Mijn recept is klaar, de spulletjes zijn binnen. Ergens komende week ga ik mijn gooi naar eeuwige roem brouwen.  ;D
Ze worden vrijdag verzonden

TimKGB

Dan hoop ik ze dinsdag te ontvangen want ik heb 15 liter van 'precies wat ze zoeken' klaar staan :)

Emanuel

Citaat van: TimKGB op 09-03-2018  21:43 uDan hoop ik ze dinsdag te ontvangen want ik heb 15 liter van 'precies wat ze zoeken' klaar staan :)

Dat is toevallig... Heb hier ook datgene gevonden wat ze zoeken  :proost:

Haagse Wouter

Huh, hebben jullie ook Brand weizen aangezuurd en er wat zout in gegooid?!

TimKGB

Citaat van: Haagse Wouter op 10-03-2018  14:17 uHuh, hebben jullie ook Brand weizen aangezuurd en er wat zout in gegooid?!
Moest er zout in? [emoji33]


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.